J 2017

Digitální hry ve výuce z pohledu učitelů

PICKA, Karel

Basic information

Original name

Digitální hry ve výuce z pohledu učitelů

Name in Czech

Digitální hry ve výuce z pohledu učitelů

Name (in English)

Digital games in education from the perspective of teachers

Authors

PICKA, Karel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Journal of Technology and Information Education, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2017, 1803-537X

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

Pedagogy and education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/17:00096852

Organization

Pedagogická fakulta – Repository – Repository

Keywords (in Czech)

Digitální hry; ICT; game-based learning; dotazníkové šetření

Keywords in English

Digital games; ICT; game-based learning; questionnaire survey

Links

MUNI/A/0985/2015, interní kód Repo.
Změněno: 4/9/2020 05:23, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

V originále

Cílem výzkumu bylo zjistit, jak učitelé vnímají zapojování digitálních her do výuky a jestli a jak učitelé ve výuce digitální hry používají. Práce je inspirována jinými výzkumy ze zahraničí, které popisují učitelský přístup k zapojování digitálních her do vzdělávacího procesu. Především v USA, Velké Británii, Švédsku či Singapuru. Data byla sebrána pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo celkem 586 respondentů z celé ČR. Výzkumné šetření tak především zjistilo jak často, jakým způsobem a s jakými obtížemi učitelé digitální hry využívají ve své praxi, popřípadě proč tuto metodu nevyužívají.

In English

The research aims to describe how teachers perceive the involvement of digital games in the classroom and whether and how it is used in their teaching.The work is inspired by other studies from abroad, which describe teachers'approach to engaging digital games in the educational process. Especially in the USA, Great Britain or Sweden and Singapore. Data were collected using a questionnaire, which was attended by 586 respondents from across the country. The survey found especially how often, how and with what difficulties the teachers use digital games in their practice or why they not use this method.

Files attached