Detailed Information on Publication Record
2017
Digitální hry ve výuce z pohledu učitelů
PICKA, KarelBasic information
Original name
Digitální hry ve výuce z pohledu učitelů
Name in Czech
Digitální hry ve výuce z pohledu učitelů
Name (in English)
Digital games in education from the perspective of teachers
Authors
PICKA, Karel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Journal of Technology and Information Education, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2017, 1803-537X
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
Pedagogy and education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/17:00096852
Organization
Pedagogická fakulta – Repository – Repository
Keywords (in Czech)
Digitální hry; ICT; game-based learning; dotazníkové šetření
Keywords in English
Digital games; ICT; game-based learning; questionnaire survey
Links
MUNI/A/0985/2015, interní kód Repo.
Změněno: 4/9/2020 05:23, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Cílem výzkumu bylo zjistit, jak učitelé vnímají zapojování digitálních her do výuky a jestli a jak učitelé ve výuce digitální hry používají. Práce je inspirována jinými výzkumy ze zahraničí, které popisují učitelský přístup k zapojování digitálních her do vzdělávacího procesu. Především v USA, Velké Británii, Švédsku či Singapuru. Data byla sebrána pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo celkem 586 respondentů z celé ČR. Výzkumné šetření tak především zjistilo jak často, jakým způsobem a s jakými obtížemi učitelé digitální hry využívají ve své praxi, popřípadě proč tuto metodu nevyužívají.
In English
The research aims to describe how teachers perceive the involvement of digital games in the classroom and whether and how it is used in their teaching.The work is inspired by other studies from abroad, which describe teachers'approach to engaging digital games in the educational process. Especially in the USA, Great Britain or Sweden and Singapore. Data were collected using a questionnaire, which was attended by 586 respondents from across the country. The survey found especially how often, how and with what difficulties the teachers use digital games in their practice or why they not use this method.