SVOBODOVÁ, Jindřiška and Jan NOVOTNÝ. The Role of Theory in University Science Education. In Proceedings of IAC-TLEl 2017. 1st ed. Budapest: Czech Institute of Academic Education, 2017, p. 86-89. ISBN 978-80-88203-00-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The Role of Theory in University Science Education
Name in Czech Role teorie v univerzitním přírodovědném vzdělávání
Authors SVOBODOVÁ, Jindřiška (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jan NOVOTNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Budapest, Proceedings of IAC-TLEl 2017, p. 86-89, 4 pp. 2017.
Publisher Czech Institute of Academic Education
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study Pedagogy and education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/17:00096485
Organization Pedagogická fakulta – Repository – Repository
ISBN 978-80-88203-00-1
Keywords in English science education; theory of science; critical thinking;
Changed by Changed by: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Changed: 4/9/2020 02:01.
Abstract
Recently, there are many educational debates about appropriate educational approaches for improving scientific thinking in school science curriculum. For most people the science is what scientists are doing in research institutes, where science exists in its concentrated form. But in fact, the science resides in the minds of all educated and uneducated people. The scientific method represents a way of critical thinking. Science strengthens the ability to have an opinion founded more facts than personal feelings. We assume that scientific thinking provides many skills for cognitive development of every person. Those skills can be transferred to other learning in general social contexts. Our research study presents the university students opinions and ideas which could help identify the causes of the problem why students get taught so little about the science as whole?
Abstract (in Czech)
Existuje mnoho diskusí o vhodných vzdělávacích přístupech pro zlepšení vědeckého myšlení v učebních osnovách škol. Pro většinu lidí představuje věda to, co dělají vědci ve výzkumných ústavech, kde věda existuje ve své koncentrované podobě. Ve skutečnosti však věda spočívá v mysli všech vzdělaných i nevzdělaných lidí. Vědecká metoda představuje způsob kritického myšlení. Věda posiluje schopnost mít názor založený na více faktech než na osobních pocitech. Předpokládáme, že vědecké myšlení poskytuje mnoho dovedností pro kognitivní vývoj každého člověka. Tyto dovednosti mohou být převedeny na jiné vzdělávání ve společenských kontextech. Naše výzkumná studie představuje názory a myšlenky studentů vysokých škol, které by mohly pomoci identifikovat příčiny problému, proč se studenti tak málo učí o vědě jako celku?
Print
Add to clipboard Displayed: 27/4/2024 20:42