B 2016

Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi

ŠVEC, Vlastimil, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, Radim ŠÍP, Blanka PRAVDOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi

Název česky

Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi

Název anglicky

Becoming a Teacher: The Dance Between tacit and Explicit Knowledge

Autoři

ŠVEC, Vlastimil (203 Česká republika, garant, domácí), Jan NEHYBA (203 Česká republika, domácí), Petr SVOJANOVSKÝ (203 Česká republika, domácí), Radim ŠÍP (203 Česká republika, domácí), Blanka PRAVDOVÁ (203 Česká republika, domácí), Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jan SLAVÍK (203 Česká republika, domácí), Barbora ŠIMŮNKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a James LAWLEY (826 Velká Británie a Severní Irsko)

Vydání

1. vyd. Brno, 223 s. Pedagogika v teorii a praxi, svazek 4, 2016

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

Pedagogika a školství

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/16:00088712

Organizace

Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář

ISBN

978-80-210-8428-5

Klíčová slova česky

studenti učitelství; učitelské praxe; tacitní znalosti; explicitní znalosti; metafory; čistý jazyk

Klíčová slova anglicky

student teachers; teacher practice; tacit knowledge; explicit knowledge; methapors; clean language

Návaznosti

GA13-20049S, projekt VaV.
Změněno: 3. 9. 2020 21:41, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

V originále

V publikaci jsou shrnuty současné pohledy na (tacitní) znalosti z hlediska filozofického, pedagogického a výzkumného. Je výzvou k porozumění tomuto komplexnímu konceptu. Je v ní prezentován soubor výzkumných studií zkoumajících tacitní dimenzi znalostí studentů učitelství.

Anglicky

The book summarizes the current view of (tacit) knowledge in philosophy, educational science, and research and challenges our understanding of this complex concept. Drawing on this, a series of research studies exploring the tacit dimension of student teachers' knowledge is presented.

Přiložené soubory