LORENZ, Michal. Mapování kurikula : vývoj oboru Informačních studií a knihovnictví v Brně. ProInflow. Brno: Masarykova univerzita, roč. 8, č. 1, s. 54-88. ISSN 1804-2406. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mapování kurikula : vývoj oboru Informačních studií a knihovnictví v Brně
Název anglicky Curriculum Mapping : Evolution of Library and Information Science in Brno
Autoři LORENZ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání ProInflow, Brno, Masarykova univerzita, 2016, 1804-2406.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/16:00089810
Organizace Filozofická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova česky vývoj kurikula; mapování kurikula; profil studia; profesní identita; Vennovy diagramy
Klíčová slova anglicky development of curriculum; curriculum mapping; study profile; professional identity; Venn diagrams
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 2. 9. 2020 23:19.
Anotace
Příspěvek se věnuje vývoji kurikula a typům transformací, kterými prochází. Vývoj kurikula je zachycen procesem mapování kurikula. Nástrojem vizualizace jsou stínované Vennovy diagramy. Mapován je studijní program Informační studia a knihovnictví (KISK) na Masarykově univerzitě v Brně v celém rozsahu své existence zachycené v šesti různých vývojových fázích. Cílem je zobrazit profil studia z perspektivy profesní identity studijního oboru v historickém vývoji. Výsledky studie ukazují na posun profilu studia z domény knihovnické do domény informační se zaměřením na interdisciplinaritu. Profil kurikula Informačních studií a knihovnictví v Brně odpovídá koncepci informačního oboru prosazované hnutím i-škol.
Anotace anglicky
The study deals with development of curriculum and with nature of transformations it pass through. We use curriculum mapping to pin down the development of curriculum and Venn diagrams to visualize transformations. The case study concerns with The Division of Information and Library Studies (KISK) at Masaryk University in Brno in the entirety of its existence captured in six different developmental stages. The aim of study is to show study profile from the perspective of professional identity in historical development. The results of the study indicate a shift of study profile from domain of libraries to domain of information with a focus on interdisciplinarity. The profile of Information and Library Studies curriculum in Brno corresponds to the concept of the information field promoted by I-school movement.
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
...   Verze souboru 3. 5. 2016

Vlastnosti

Název
...
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/21807/284286/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/21807/284286/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/21807/284286/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/21807/284286/?info
Vloženo
Út 3. 5. 2016 00:50

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Bc. Růžena Zemanová, uco 134451
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
Atributy
 
LORENZ_-_Mapovani_kurikula_-_vyvoj_oboru_Informacnich_studii_a_knihovnictvi_v_Brne.pdf   Verze souboru 2. 9. 2020

Vlastnosti

Název
LORENZ_-_Mapovani_kurikula_-_vyvoj_oboru_Informacnich_studii_a_knihovnictvi_v_Brne.pdf
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/21807/900979/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/21807/900979/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/21807/900979/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/21807/900979/?info
Vloženo
St 2. 9. 2020 23:19

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Atributy
 
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 28. 3. 2024 10:44