2015
			
	    
	
	
    Vliv pohádek na psychiku dítěte
KRÁSA, Jan a Martin ŠVANDAZákladní údaje
Originální název
Vliv pohádek na psychiku dítěte
	Název anglicky
Influence of fairy tales on the psyche of the child
		Autoři
KRÁSA, Jan a Martin ŠVANDA
			Vydání
 XXIII. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu, 2015
			Další údaje
Jazyk
čeština
		Typ výsledku
Prezentace na konferencích
		Obor
Psychologie
		Stát vydavatele
Česká republika
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Odkazy
Organizace
Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
			ISBN
978-80-261-0521-3
		Klíčová slova česky
kognitivní vývoj; pohádka; verbální a propoziční úroveň reprezentace
		Klíčová slova anglicky
cognitive development; fairy tale; verbal and propositional level of representation
		
				
				Změněno: 2. 9. 2020 12:30, RNDr. Daniel Jakubík
				
		V originále
V rámci psychologie i pedagogiky panuje přesvědčení, že vliv pohádek na dětskou psychiku je významný a pozitivní. Většina psychologů, kteří se působením pohádky zabývali (Bettelheim, von Franz a další), hovoří o nezastupitelném vlivu pohádkového příběhu na vývoj dítěte. Zřídkakdy byl však tento názor zkoumán jinak než kazuisticky. Předkladatelé tohoto příspěvku chtějí studovat především skutečný vliv pohádkových příběhů na (vyvíjející se) psychiku dítěte in situ a mimo terapeutické setkání. Příspěvek přináší výsledky předvýzkumu.
				Anglicky
Within psychology and pedagogy is believed that the influence of fairy tales to children's mental health is significant and positive. Most psychologists who have studied the action of fairy tales (Bettelheim, von Franz and others), talk about the fairy tale's irreplaceable influence on child development. Rarely, however, was this opinion investigated. Authors of this paper mainly want to study the actual effect of fairy tales on (developing) psyche of the child in situ and outside the therapeutic encounter. The paper presents results of preliminary research.