VLČKOVÁ, Kateřina. Odměňovací moc studentů učitelství na praxi: kvalitativní výzkum ve smíšeném designu (Reward power of student teachers on their teaching practice: a qualitative study). In QAK: Kvalitati­vny pri­stup a metody vo vedach o cloveku, Univerzita Komenskeho v Bratislave. ISBN 978-80-223-4011-3. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Odměňovací moc studentů učitelství na praxi: kvalitativní výzkum ve smíšeném designu
Name (in English) Reward power of student teachers on their teaching practice: a qualitative study
Authors VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition QAK: Kvalitati­vny pri­stup a metody vo vedach o cloveku, Univerzita Komenskeho v Bratislave, 2016.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study Pedagogy and education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/16:00087799
Organization Pedagogická fakulta – Repository – Repository
ISBN 978-80-223-4011-3
Keywords (in Czech) odmenovaci moc; student ucitelstvi; kvalitativni vyzkum; smiseny vyzkum
Keywords in English reward power; student teacher; qualitative research; mixed method research
Links GA16-02177S, research and development project.
Changed by Changed by: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Changed: 2/9/2020 16:52.
Abstract
Příspěvek prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu zaměřeného tematicky na odměňovací bázi moci studentů učitelství na praxích na druhém stupni základních škol v občanské výchově, českém jazyce a dějepise. U osmi studentů učitelství bylo natáčeno šest hodin výuky na učitelskou a žákovskou kameru, dále byly realizovány hloubkové rozhovory se studenty učitelství a data byla sbírána také pomocí jejich reflektivních deníků z praxí. Na základě transkriptů dat a samotných videodat bylo realizováno tematické a otevřené kódování odměňovací moci a jejích uplatňovaných forem ze strany studentů učitelství. Příspěvek popisuje základní formy odměňovací moci vyskytující se ve výuce studentů učitelství a jejich základní miniscénáře.
Abstract (in English)
The paper presents findings from qualitative research, thematically oriented on reward power of student teachers on their long term practice at lower secondary schools. Eight student teachers and their lessons of Civics, Czech or History were videotaped with two cameras (teacher´s and pupils´ camera). Deep interviews were realized and data were collected by reflective teaching diaries as well. On the bases of transcripts and video data itself thematic and open coding of reward power was conducted. The analyses focused on forms of power and mini-scenarios of use of the reward power by student teachers.
Type Name Uploaded/Created by Uploaded/Created Rights
odmenovaci_moc_QL_konf_vlckova.pptx   File version 2/9/2020

Properties

Name
odmenovaci_moc_QL_konf_vlckova.pptx
Address within IS
https://repozitar.cz/auth/repo/19788/900261/
Address for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/19788/900261/
Address within Manager
https://repozitar.cz/auth/repo/19788/900261/?info
Address within Manager for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/19788/900261/?info
Uploaded/Created
Wed 2/9/2020 16:52

Rights

Right to read
  • anyone on the Internet
Right to upload
 
Right to administer:
  • a concrete person Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • a concrete person RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • a concrete person Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Attributes
 
Print
Add to clipboard Displayed: 28/3/2024 15:25