Přehled o publikaci
2016
Odměňovací moc studentů učitelství na praxi: kvalitativní výzkum ve smíšeném designu
VLČKOVÁ, KateřinaZákladní údaje
Originální název
Odměňovací moc studentů učitelství na praxi: kvalitativní výzkum ve smíšeném designu
Název anglicky
Reward power of student teachers on their teaching practice: a qualitative study
Autoři
VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
QAK: Kvalitativny pristup a metody vo vedach o cloveku, Univerzita Komenskeho v Bratislave, 2016
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
Pedagogika a školství
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/16:00087799
Organizace
Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
ISBN
978-80-223-4011-3
Klíčová slova česky
odmenovaci moc; student ucitelstvi; kvalitativni vyzkum; smiseny vyzkum
Klíčová slova anglicky
reward power; student teacher; qualitative research; mixed method research
Návaznosti
GA16-02177S, projekt VaV.
Změněno: 2. 9. 2020 16:52, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Příspěvek prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu zaměřeného tematicky na odměňovací bázi moci studentů učitelství na praxích na druhém stupni základních škol v občanské výchově, českém jazyce a dějepise. U osmi studentů učitelství bylo natáčeno šest hodin výuky na učitelskou a žákovskou kameru, dále byly realizovány hloubkové rozhovory se studenty učitelství a data byla sbírána také pomocí jejich reflektivních deníků z praxí. Na základě transkriptů dat a samotných videodat bylo realizováno tematické a otevřené kódování odměňovací moci a jejích uplatňovaných forem ze strany studentů učitelství. Příspěvek popisuje základní formy odměňovací moci vyskytující se ve výuce studentů učitelství a jejich základní miniscénáře.
Anglicky
The paper presents findings from qualitative research, thematically oriented on reward power of student teachers on their long term practice at lower secondary schools. Eight student teachers and their lessons of Civics, Czech or History were videotaped with two cameras (teacher´s and pupils´ camera). Deep interviews were realized and data were collected by reflective teaching diaries as well. On the bases of transcripts and video data itself thematic and open coding of reward power was conducted. The analyses focused on forms of power and mini-scenarios of use of the reward power by student teachers.