Information System Repo 

Odměňovací moc studentů učitelství na praxi: kvalitativní výzkum ve smíšeném designu

česky | in English

Log in

eduID.cz
 
VLČKOVÁ, Kateřina. Odměňovací moc studentů učitelství na praxi: kvalitativní výzkum ve smíšeném designu (Reward power of student teachers on their teaching practice: a qualitative study). In QAK: Kvalitati­vny pri­stup a metody vo vedach o cloveku, Univerzita Komenskeho v Bratislave. 2016. ISBN 978-80-223-4011-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Odměňovací moc studentů učitelství na praxi: kvalitativní výzkum ve smíšeném designu
Name (in English) Reward power of student teachers on their teaching practice: a qualitative study
Authors VLČKOVÁ, Kateřina.
Edition QAK: Kvalitati­vny pri­stup a metody vo vedach o cloveku, Univerzita Komenskeho v Bratislave, 2016.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czechia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization Pedagogická fakulta - Repository
ISBN 978-80-223-4011-3
Keywords (in Czech) odmenovaci moc; student ucitelstvi; kvalitativni vyzkum; smiseny vyzkum
Keywords in English reward power; student teacher; qualitative research; mixed method research
Links GA16-02177S, research and development project.
Changed by Changed by: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Changed: 25/3/2017 00:52.
Abstract
Příspěvek prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu zaměřeného tematicky na odměňovací bázi moci studentů učitelství na praxích na druhém stupni základních škol v občanské výchově, českém jazyce a dějepise. U osmi studentů učitelství bylo natáčeno šest hodin výuky na učitelskou a žákovskou kameru, dále byly realizovány hloubkové rozhovory se studenty učitelství a data byla sbírána také pomocí jejich reflektivních deníků z praxí. Na základě transkriptů dat a samotných videodat bylo realizováno tematické a otevřené kódování odměňovací moci a jejích uplatňovaných forem ze strany studentů učitelství. Příspěvek popisuje základní formy odměňovací moci vyskytující se ve výuce studentů učitelství a jejich základní miniscénáře.
Abstract (in English)
The paper presents findings from qualitative research, thematically oriented on reward power of student teachers on their long term practice at lower secondary schools. Eight student teachers and their lessons of Civics, Czech or History were videotaped with two cameras (teacher´s and pupils´ camera). Deep interviews were realized and data were collected by reflective teaching diaries as well. On the bases of transcripts and video data itself thematic and open coding of reward power was conducted. The analyses focused on forms of power and mini-scenarios of use of the reward power by student teachers.
Type Name Uploaded/Created by Uploaded/Created Rights
odmenovaci_moc_QL_konf_vlckova.pptx   File version 3/2/2016

Rights

Right to read
 
Right to upload
 
Right to administer:
  • a concrete person Mgr. Bc. Růžena Zemanová, uco 134451
  • a concrete person RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
Attributes
 
Print
Add to clipboard Displayed: 11/8/2020 11:34

Other references 

Other projects

Repozitar.cz is administered by a team of Information System of Masaryk University developers.


Go to top | Current date and time: 11/8/2020 11:34, Week 33 (odd) | Accessibility

Contact: repozitar(zavináč/atsign)fi(tečka/dot)muni(tečka/dot)cz