VLČKOVÁ, Kateřina and Jan MAREŠ. Adaptace Teacher Power Use Scale na studenty učitelství a druhý stupeň základní školy (Adaptation of Teacher Power Use Scale to Student Teachers and Czech Lower Secondary Education). In 23. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), Pedagogická fakulta ZČU v Plzni. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Adaptace Teacher Power Use Scale na studenty učitelství a druhý stupeň základní školy
Name (in English) Adaptation of Teacher Power Use Scale to Student Teachers and Czech Lower Secondary Education
Authors VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jan MAREŠ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 23. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), Pedagogická fakulta ZČU v Plzni. 2015.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Konferenční abstrakta
Field of Study Pedagogy and education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00081508
Organization Pedagogická fakulta – Repository – Repository
Keywords (in Czech) Moc; mocenské vztahy; student učitelství; pregraduální příprava učitelů; učitelská praxe; druhý stupeň základní školy; báze moci; donucovací moc; legitimní moc; referenční moc; odměňovací moc; expertní moc; adatace násttoje
Keywords in English power; Teacher power use scale; adatpation; lower secondary education; student teachers; power bases
Links GA13-24456S, research and development project.
Changed by Changed by: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Changed: 2/9/2020 15:21.
Abstract
amp; Turman, 2007) v úpravě na studenty učitelství. Nástroj měří, jak žáci reflektují moc uplatňovanou studenty učitelství, kteří v jejich třídě realizují dlouhodobou praxi v různých předmětech. Testována je teorie 5 bází relační moci Frenche a Ravena (1959), a to v českých podmínkách, u žáků druhého stupně základní školy a studentů učitelství (namísto univerzitních studentů a učitelů v anglosaském prostředí).
Abstract (in English)
amp; Turman, 2007) adaptation to student teachers. The scale measures how students reflect the power used by student teachers on their long-term practice in different school subjects. We test French and Raven´s (1959) theory of 5 power bases in Czech conditions, at students of lower secondary education and student teachers (instead of university students and teachers in Anglo-Saxon context).
Type Name Uploaded/Created by Uploaded/Created Rights
O_VlckovaMares2015_adaptace_studentiCAPV_CONF_ABSTRACT.pdf   File version 2/9/2020

Properties

Name
O_VlckovaMares2015_adaptace_studentiCAPV_CONF_ABSTRACT.pdf
Address within IS
https://repozitar.cz/auth/repo/19707/900108/
Address for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/19707/900108/
Address within Manager
https://repozitar.cz/auth/repo/19707/900108/?info
Address within Manager for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/19707/900108/?info
Uploaded/Created
Wed 2/9/2020 15:21

Rights

Right to read
  • anyone on the Internet
Right to upload
 
Right to administer:
  • a concrete person Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • a concrete person RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • a concrete person Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Attributes
 
Print
Add to clipboard Displayed: 2/5/2024 16:20