Přehled o publikaci
	
		
		
		2015
			
	    
	
	
    Specifics of financial performance of subsidiaries of multinational corporations in the Czech Republic
ŠAFROVÁ DRÁŠILOVÁ, AlenaZákladní údaje
Originální název
Specifics of financial performance of subsidiaries of multinational corporations in the Czech Republic
	Autoři
ŠAFROVÁ DRÁŠILOVÁ, Alena (203 Česká republika, garant, domácí)
			Vydání
 1st Edition. Brno, Proceedings of Selected Papers, od s. 301-311, 11 s. 2015
			Nakladatel
Faculty of Business and Management, Brno University of Technology
		Další údaje
Jazyk
angličtina
		Typ výsledku
Stať ve sborníku
		Obor
Řízení, správa a administrativa
		Stát vydavatele
Česká republika
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Forma vydání
elektronická verze "online"
		Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14560/15:00085025
		Organizace
Ekonomicko-správní fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
			ISBN
978-80-214-5227-5
		UT WoS
000428947700029
		Klíčová slova česky
nadnárodní společnosti;organizační strategie;finanční výkonnost;vztah mezi centrálou a pobočkou;empirický výzkum
		Klíčová slova anglicky
MNC;organizational strategy;financial performance;relationship between headquarter and subsidiary;empirical research
		
				
				Změněno: 2. 9. 2020 10:41, RNDr. Daniel Jakubík
				
		Anotace
V originále
This paper focuses on the specifics of the evaluation of the MNC’s subsidiaries. It deals mainly with issues of financial performance in relation to the organizational strategy ccording to the theory made by Bartlett and Ghoshal.The evaluation showed that for MNCs applying in Czech branches centralization strategy (but not those who choose such a strategy globally) the financial performance of the centralized subsidiaries is not important. These subsidiaries should have other objectives than high profit, e.g. strategic objectives in some categories of the costs, effectiveness or the volume and quality of production. Nevertheless optimal balance of centralization and decentralization in the form of a transition strategy GT encourages subsidiary to higher financial performance.