p 2012

The Dual Role of Secondary School Re-entry in Socialist Countries

KREIDL, Martin

Základní údaje

Originální název

The Dual Role of Secondary School Re-entry in Socialist Countries

Autoři

KREIDL, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Zvaná přednáška na konferenci “Economic Transformation and Social Stratification in Comparative Perspectives” RC28 Mezinárodní sociologické asociace, Hong Kong University of Science and Technology/Chinese University of Hong Kong, Hong Kong, 10. – 13. května 2012. 2012

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

Sociologie, demografie

Stát vydavatele

Hongkong

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/12:00057503

Organizace

Fakulta sociálních studií – Masarykova univerzita – Repozitář

Klíčová slova anglicky

school re-entry;non-standard education;sponsored mobility;education inequality

Návaznosti

GAP404/11/0130, projekt VaV.
Změněno: 1. 9. 2020 12:38, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

V originále

The paper explores the dual role of school re-entry upon education inequality in four former socialist countries and shows that re-entry both served as an instrument to promote socially future working class cadres and as a second chance for upper class kids that did not succeed in educational transitions at the first opportunity.

Přiložené soubory