Informační systém Repo 

Reflexe bází moci učitelů žáky druhého stupně základních škol

česky | in English

Přihlášení

eduID.cz
 
VLČKOVÁ, Kateřina a Jan MAREŠ. Reflexe bází moci učitelů žáky druhého stupně základních škol. In XXII. konference České asociace pedagogického výzkumu: Pedagogický výzkum - spojnice mezi teorií a praxí. 2014. ISBN 978-80-86768-91-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Reflexe bází moci učitelů žáky druhého stupně základních škol
Název anglicky Reflection of Teacher´s Power Bases by Lower Secondary Students
Autoři VLČKOVÁ, Kateřina a Jan MAREŠ.
Vydání XXII. konference České asociace pedagogického výzkumu: Pedagogický výzkum - spojnice mezi teorií a praxí, 2014.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakta
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Stránky konference
Organizace Pedagogická fakulta - Masarykova univerzita
ISBN 978-80-86768-91-5
Klíčová slova česky percepce moc; báze moci; učitel; žáci druhého stupně základní školy; adaptace TPUS
Klíčová slova anglicky power perception; power bases; lower secondary pupils; adaptation of TPUS
Návaznosti GA13-24456S, projekt VaV.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 16. 1. 2015 00:50.
Anotace
gt; 0,87). Žáci uvedli, že učitelé nejvíce využívají expertní moc a odměňující moc. Specifické postavení v hodnocení měla moc donucovací a legitimní, které žáci nerozlišovali. Nejméně využívaná je patrně referenční moc, pro kterou je charakteristické buď identifikování se s učitelem, nebo přejímání jeho úhlu pohledu.
Anotace anglicky
Reflection of teacher´s power according the Frenche and Raven´s (1959) classification of relational power (reward, coercive, legitimate, expert, referent) was measured by a Czech adaptation of TPUS at lower secondary level of education. The convenient sample consisted of 2188 students and 117 classes/teachers of elementary schools in subject Civics, Geography, History and Czech literature. Cronbach´s alpha coefficient of reliability was higher than .87 for all power bases. Students reported the highest use of reward and expert power. The coercive and legitimate power bases had a specific position – as they were not distinguished by the students as two factors but one. The least used was referent power, which is typical for the identification with the teacher and understanding her/his point of view.
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
anotace_dotaznik_vysledky_capv2014_15_4_2014.docx   Verze souboru 14. 10. 2014

Práva

Právo číst
 
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Ľuboš Lunter, uco 143320
Atributy
 
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 5. 6. 2020 09:01

Relevantní odkazy 

Další projekty

Službu Repozitar.cz provozuje Vývojový tým Informačního systému Masarykovy univerzity.


Nahoru | Aktuální datum a čas: 5. 6. 2020 09:01, 23. (lichý) týden | Přístupnost

Kontakty: repozitar(zavináč/atsign)fi(tečka/dot)muni(tečka/dot)cz