p 2014

Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Příklad projektu „Moc ve školních třídách studentů učitelství“

VLČKOVÁ, Kateřina, Jan MAREŠ and Kateřina LOJDOVÁ

Basic information

Original name

Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Příklad projektu „Moc ve školních třídách studentů učitelství“

Name (in English)

Mixed Methods Design in Educational Research: An Example of Project "Power in the Classes Taught by Student Teachers"

Authors

VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jan MAREŠ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Kateřina LOJDOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Odborný seminář Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze: Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Příklad projektu „Moc ve školních třídách studentů učitelství“ 2014

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

Pedagogy and education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/14:00073598

Organization

Pedagogická fakulta – Repository – Repository

Keywords (in Czech)

smíšený výzkum; moc ve školní třídě; kvalitativní výzkum; kvantitativní výzkum

Keywords in English

mixed method design; power in the classes; qualitative research; quantitative research

Links

GA13-24456S, research and development project.
Změněno: 1/9/2020 20:02, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

V originále

Prezentace se zabývala smíšeným designem v pedagogickém výzkumu na konkrétním příkladu projektu GA ČR „Moc ve školních třídách studentů učitelství“. Zaměřili jsme se na koncept moci, jeho adaptaci na prostředí školní třídy, design výzkumu – jeho kvalitativní a kvantitativní část s nastíněním výsledků a diskusi k metodologickému postupu.

In English

The presentation focused on mixed methods design in educational research with an example of a project GA CR "Power in the Classes of Student Teachers". It focused on the concept of power, its adaptation for the school conditions, research design and its qualitative and quantitative parts with preliminary outcomes, and discussion of methodological approaches.

Files attached