Detailed Information on Publication Record
2014
Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Příklad projektu „Moc ve školních třídách studentů učitelství“
VLČKOVÁ, Kateřina, Jan MAREŠ and Kateřina LOJDOVÁBasic information
Original name
Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Příklad projektu „Moc ve školních třídách studentů učitelství“
Name (in English)
Mixed Methods Design in Educational Research: An Example of Project "Power in the Classes Taught by Student Teachers"
Authors
VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jan MAREŠ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Kateřina LOJDOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Odborný seminář Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze: Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Příklad projektu „Moc ve školních třídách studentů učitelství“ 2014
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Vyžádané přednášky
Field of Study
Pedagogy and education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/14:00073598
Organization
Pedagogická fakulta – Repository – Repository
Keywords (in Czech)
smíšený výzkum; moc ve školní třídě; kvalitativní výzkum; kvantitativní výzkum
Keywords in English
mixed method design; power in the classes; qualitative research; quantitative research
Links
GA13-24456S, research and development project.
Změněno: 1/9/2020 20:02, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Prezentace se zabývala smíšeným designem v pedagogickém výzkumu na konkrétním příkladu projektu GA ČR „Moc ve školních třídách studentů učitelství“. Zaměřili jsme se na koncept moci, jeho adaptaci na prostředí školní třídy, design výzkumu – jeho kvalitativní a kvantitativní část s nastíněním výsledků a diskusi k metodologickému postupu.
In English
The presentation focused on mixed methods design in educational research with an example of a project GA CR "Power in the Classes of Student Teachers". It focused on the concept of power, its adaptation for the school conditions, research design and its qualitative and quantitative parts with preliminary outcomes, and discussion of methodological approaches.