VLČKOVÁ, Kateřina and Jarmila BRADOVÁ. Používání strategií učení se cizímu jazyku a jejich podpora učitelem na základní škole (Foreign language learning strategy use and their support by teachers in lower secondary classes). In Konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV 2013): Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti, 16.–18. září 2013. 2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Používání strategií učení se cizímu jazyku a jejich podpora učitelem na základní škole
Name in Czech Používání strategií učení se cizímu jazyku a jejich podpora učitelem na základní škole
Name (in English) Foreign language learning strategy use and their support by teachers in lower secondary classes
Authors VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jarmila BRADOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution).
Edition Konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV 2013): Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti, 16.–18. září 2013. 2013.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study Pedagogy and education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00067025
Organization Pedagogická fakulta – Repository – Repository
Keywords (in Czech) strategie učení; podpora strategií učitelem; používání strategií žáky; dotazník Young Learners Language Strategy Use Survey
Keywords in English foreign language learning strategies; declared strategy use by pupils; declared strategy support by teachers; oung Learners Language Strategy Use Survey
Links GAP407/12/0432, research and development project.
Changed by Changed by: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Changed: 1/9/2020 19:42.
Abstract
gt; 60 %), nejméně používané byly strategie psaní a slovní zásoby (cca 45 %). Používání strategií žáky vykazovalo závislost na učiteli a jeho podpoře strategií. Další výsledky tohoto výzkumu by měly obohatit naši současnou znalost strategií učení ve vztahu k řečovým dovednostem a jejich podpoře učitelem ve školních podmínkách.
Abstract (in English)
gt; 60 %), the least used were writing strategies and vocabulary strategies (45 %). Declared strategy use was correlated with teachers strategy support. Further results of this research might enrich our current knowledge of strategies in relation to language skills and their support by teachers in school conditions.
Type Name Uploaded/Created by Uploaded/Created Rights
Conference_presentation_CAPV2013_VlckovaBradova_Pouzivani_strategii_GAP407120432.pdf Licence Creative Commons  File version 1/9/2020

Properties

Name
Conference_presentation_CAPV2013_VlckovaBradova_Pouzivani_strategii_GAP407120432.pdf
Address within IS
https://repozitar.cz/auth/repo/16592/897312/
Address for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/16592/897312/
Address within Manager
https://repozitar.cz/auth/repo/16592/897312/?info
Address within Manager for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/16592/897312/?info
Uploaded/Created
Tue 1/9/2020 19:42

Rights

Right to read
  • anyone on the Internet
Right to upload
 
Right to administer:
  • a concrete person Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • a concrete person RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • a concrete person Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Attributes
 
... Licence Creative Commons  File version 29/3/2014

Properties

Name
...
Address within IS
https://repozitar.cz/auth/repo/16592/145569/
Address for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/16592/145569/
Address within Manager
https://repozitar.cz/auth/repo/16592/145569/?info
Address within Manager for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/16592/145569/?info
Uploaded/Created
Sat 29/3/2014 00:51

Rights

Right to read
  • anyone on the Internet
Right to upload
 
Right to administer:
  • a concrete person RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • a concrete person Mgr. Ľuboš Lunter, uco 143320
Attributes
 
Print
Add to clipboard Displayed: 28/3/2024 13:43