k 2013

Používání strategií učení se cizímu jazyku a jejich podpora učitelem na základní škole

VLČKOVÁ, Kateřina and Jarmila BRADOVÁ

Basic information

Original name

Používání strategií učení se cizímu jazyku a jejich podpora učitelem na základní škole

Name in Czech

Používání strategií učení se cizímu jazyku a jejich podpora učitelem na základní škole

Name (in English)

Foreign language learning strategy use and their support by teachers in lower secondary classes

Authors

VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jarmila BRADOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution)

Edition

Konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV 2013): Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti, 16.–18. září 2013. 2013

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

Pedagogy and education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00067025

Organization

Pedagogická fakulta – Repository – Repository

Keywords (in Czech)

strategie učení; podpora strategií učitelem; používání strategií žáky; dotazník Young Learners Language Strategy Use Survey

Keywords in English

foreign language learning strategies; declared strategy use by pupils; declared strategy support by teachers; oung Learners Language Strategy Use Survey

Links

GAP407/12/0432, research and development project.
Změněno: 1/9/2020 19:42, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

V originále

gt; 60 %), nejméně používané byly strategie psaní a slovní zásoby (cca 45 %). Používání strategií žáky vykazovalo závislost na učiteli a jeho podpoře strategií. Další výsledky tohoto výzkumu by měly obohatit naši současnou znalost strategií učení ve vztahu k řečovým dovednostem a jejich podpoře učitelem ve školních podmínkách.

In English

gt; 60 %), the least used were writing strategies and vocabulary strategies (45 %). Declared strategy use was correlated with teachers strategy support. Further results of this research might enrich our current knowledge of strategies in relation to language skills and their support by teachers in school conditions.

Files attached