VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina ŠVEJDÍKOVÁ a Iva HUDEČKOVÁ. Psychometrické vlastnosti a schopnost predikce učebních výsledků u dotazníků strategií učení se cizímu jazyku v českém prostředí. In Konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV) 2013. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Psychometrické vlastnosti a schopnost predikce učebních výsledků u dotazníků strategií učení se cizímu jazyku v českém prostředí
Název česky Psychometrické vlastnosti a schopnost predikce učebních výsledků u dotazníků strategií učení se cizímu jazyku v českém prostředí
Název anglicky Psychometric properties of foreign language learning strategy inventories and their predictive power on achievement in Czech conditions
Autoři VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí), Kateřina ŠVEJDÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Iva HUDEČKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV) 2013, 2013.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor Pedagogika a školství
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00066194
Organizace Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova česky strategie učení; psychometrické vlastnosti inventářů; cizí jazyk; gymnázia; SILL; LASSI; LSUS
Klíčová slova anglicky learner strategies; psychometrical properties of inventories; foreign language; upper secondary comeprehensive schools in Czech Republic; SILL; LASSI; LSUS
Návaznosti GAP407/12/0432, projekt VaV.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 1. 9. 2020 15:57.
Anotace
lt; 0,05: nejsilněji u SILL/LSUS (R = 0,66), méně u LASSI/LSUS (R = 0,43) a LASSI/ SILL (R = 0,41). Reliabilita byla nejvyšší u SILL (alfa = 0,91, 72 položek), poté LSUS (alfa = 0,91, 89 položek) a LASSI (alfa = 0,82, 80 položek). U všech inventářů byla vyšší pro muže. Pořadí administrace nástroje mělo vliv na reliabilitu. Nejlépe predikoval vzdělávací výsledky LASSI. Korelace se známkou byla signifikantní u všech nástrojů (p = 0,05), se sebehodnocením znalosti jazyka pouze u LASSI (R = 0,34, p = 0,05), který měří nejvýrazněji metakognici. Tento příspěvek vznikl v rámci projektu GAP407/12/0432 Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií financovaném Grantovou agenturou České republiky. Autorky děkují za poskytnutou podporu.
Anotace anglicky
Foreign language learning strategies (FLLS) are an important concept in theory, research of second language acquisition, language learning and teaching. For measuring declared FLLS use, inventories based on previous inductive research from early stages of FLLS research were developed. This study compares psychometric qualities of 3 mainly used FLLS inventories: SILL – Strategy Inventory for Language Learning (Oxford 1990), LSUS – Language Strategy Use Survey (Cohen, Oxford, Chi 2002), and LASSI – Learning and Study Strategies Inventory (Weinstein, Schulte, Palmer 2002). These inventories were translated and adapted for Czech conditions (SILL: Vlčková 2007, LASSI: Hudečková 2012), one was partially standardized (LUSC: Vlčková, Přikrylová 2011). All three inventories were completed in a random order one week after each other by the same 126 students (17-18 years old) from upper secondary comprehensive schools in 2012. The FLLS use was x = 3.02 (SD = .41) for SILL on 5-point scale; x = 2.66 (SD = .31) for LSUS on 4-point scale; and x = 2.77 (SD = .28) for LASSI on 5-point scale. Regarding concurrent validity, the scores of strategy use of all three inventories were inter-correlated. The strongest correlation were between SILL and LSUS (R = .66). Reliability coefficient Cronbach s alpha reached an acceptable level for all the inventories: .91 for SILL (with 72 items), .91 for LSUS (89 items), and .82 for LASSI (80 items). The order of administration of inventories affected the reliability. Predictive power of the inventories for students achievement was the best at LASSI: Correlation of strategy use score with school mark was significant for all three inventories - positive for SILL (R = -.20) and LSUS (R = -.20), and negative for LASSI (R = .22) – students with worse marks used strategies more. Correlation of strategy score with self-assessment of the language competence were significant only for LASSI (R = .34), not for SILL and LSUS.
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
Conference_presentation_CAPV2013_VlckovaSvejdikova_Psychometricke_GAP407120432.pdf Licence Creative Commons  Verze souboru 1. 9. 2020

Vlastnosti

Název
Conference_presentation_CAPV2013_VlckovaSvejdikova_Psychometricke_GAP407120432.pdf
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/16586/896201/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/16586/896201/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/16586/896201/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/16586/896201/?info
Vloženo
Út 1. 9. 2020 15:58

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Atributy
 
prezentace_capv2013_nastroje.pptx   Verze souboru 29. 3. 2014

Vlastnosti

Název
prezentace_capv2013_nastroje.pptx
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/16586/145513/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/16586/145513/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/16586/145513/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/16586/145513/?info
Vloženo
So 29. 3. 2014 00:51

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Ľuboš Lunter, uco 143320
Atributy
 
prezentace_capv2013_nastroje.pptx   Verze souboru 1. 9. 2020

Vlastnosti

Název
prezentace_capv2013_nastroje.pptx
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/16586/896200/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/16586/896200/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/16586/896200/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/16586/896200/?info
Vloženo
Út 1. 9. 2020 15:57

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Atributy
 
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 16. 4. 2024 11:53