Informační systém Repo 

From Scaffolding to Independence: A Combined Approach to Teaching Academic Writing to EFL Doctoral ...

česky | in English

Přihlášení

eduID.cz
 
HELÁN, Robert. From Scaffolding to Independence: A Combined Approach to Teaching Academic Writing to EFL Doctoral Students of Geography (poster). In Writing Research Across Borders III, Université Paris-Ouest Nanterre La Défense, France. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název From Scaffolding to Independence: A Combined Approach to Teaching Academic Writing to EFL Doctoral Students of Geography (poster)
Autoři HELÁN, Robert.
Vydání Writing Research Across Borders III, Université Paris-Ouest Nanterre La Défense, France, 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 5.3 Education
Stát vydavatele Francie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizace Centrum jazykového vzdělávání - Masarykova univerzita
Klíčová slova anglicky academic writing; approaches; disciplinary writing for publication
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 29. 3. 2015 00:50.
Anotace
The poster deals with teaching disciplinary writing in English for publication, stemming from a 3-year-long project financed by EU structural funds. A combination of specific approaches based on the process of communication will be put forward with specifically designed activities focusing on the sender/writer, the message/text, and the receiver/reader. The writer-oriented approach, drawing on creative writing techniques, develops students' skills during the process of writing (pre-, during, and post-writing). The text-oriented approach, making use of corpus linguistics tools, enables students to include in their texts discipline- and/or journal-specific lexico-grammatical features. Finally, the reader-oriented approach, taking into account writing as a social activity, teaches students the importance of collaboration, peer-reviewing and taking on the role of a scientist. Such a combination of approaches ensures the development of every aspect of disciplinary-specific academic writing skills necessary for publishing research in the 21st century.
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
16551 /1 Jakubík, D. 6. 3. 2014

Vlastnosti

Název
16551
Aplikace
Obnovit.
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/16551/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/16551/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/16551/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/16551/?info
Vloženo
Čt 6. 3. 2014 00:50

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
Atributy
 
Poster_-_From_Scaffolding_to_Independence_-_WRAB_Paris.pdf   Verze souboru 6. 3. 2014

Práva

Právo číst
 
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Ľuboš Lunter, uco 143320
Atributy
 
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 13. 11. 2019 23:08

Relevantní odkazy 

Další projekty

Službu Repozitar.cz provozuje Vývojový tým Informačního systému Masarykovy univerzity.


Nahoru | Aktuální datum a čas: 13. 11. 2019 23:08, 46. (sudý) týden | Přístupnost

Kontakty: repozitar(zavináč/atsign)fi(tečka/dot)muni(tečka/dot)cz