Informační systém Repo 

From Scaffolding to Independence: A Combined Approach to Teaching Academic Writing to EFL Doctoral ...

česky | in English

Přihlášení

eduID.cz
 
HELÁN, Robert. From Scaffolding to Independence: A Combined Approach to Teaching Academic Writing to EFL Doctoral Students of Geography (poster). In Writing Research Across Borders III, Université Paris-Ouest Nanterre La Défense, France. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název From Scaffolding to Independence: A Combined Approach to Teaching Academic Writing to EFL Doctoral Students of Geography (poster)
Autoři HELÁN, Robert (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Writing Research Across Borders III, Université Paris-Ouest Nanterre La Défense, France, 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor Pedagogika a školství
Stát vydavatele Francie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14640/14:00075074
Organizace Centrum jazykového vzdělávání - Masarykova univerzita
Klíčová slova anglicky academic writing; approaches; disciplinary writing for publication
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 1. 9. 2020 19:14.
Anotace
The poster deals with teaching disciplinary writing in English for publication, stemming from a 3-year-long project financed by EU structural funds. A combination of specific approaches based on the process of communication will be put forward with specifically designed activities focusing on the sender/writer, the message/text, and the receiver/reader. The writer-oriented approach, drawing on creative writing techniques, develops students' skills during the process of writing (pre-, during, and post-writing). The text-oriented approach, making use of corpus linguistics tools, enables students to include in their texts discipline- and/or journal-specific lexico-grammatical features. Finally, the reader-oriented approach, taking into account writing as a social activity, teaches students the importance of collaboration, peer-reviewing and taking on the role of a scientist. Such a combination of approaches ensures the development of every aspect of disciplinary-specific academic writing skills necessary for publishing research in the 21st century.
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
Poster_-_From_Scaffolding_to_Independence_-_WRAB_Paris.pdf   Verze souboru 6. 3. 2014

Práva

Právo číst
 
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Ľuboš Lunter, uco 143320
Atributy
 
Poster_-_From_Scaffolding_to_Independence_-_WRAB_Paris.pdf   Verze souboru 1. 9. 2020

Vlastnosti

Název
Poster_-_From_Scaffolding_to_Independence_-_WRAB_Paris.pdf
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/16551/897185/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/16551/897185/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/16551/897185/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/16551/897185/?info
Vloženo
Út 1. 9. 2020 19:14

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Atributy
 
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 19. 5. 2021 03:50

Relevantní odkazy 

Další projekty

Službu Repozitar.cz provozuje Vývojový tým Informačního systému Masarykovy univerzity.


Nahoru | Aktuální datum a čas: 19. 5. 2021 03:50, 20. (sudý) týden | Přístupnost

Kontakty: repozitar(zavináč/atsign)fi(tečka/dot)muni(tečka/dot)cz