k 2014

E-learning jako prostředek pro rozvoj testových dovedností v odborném cizím jazyce

HELÁN, Robert

Basic information

Original name

E-learning jako prostředek pro rozvoj testových dovedností v odborném cizím jazyce

Name (in English)

E-learning as a Means for Developing Test Skills in English for Specific Purposes

Authors

HELÁN, Robert (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Open space konference o e-learningu IS MU, Brno, Czech Republic, 2014

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

Pedagogy and education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14640/14:00075041

Organization

Centrum jazykového vzdělávání – Repository – Repository

Keywords (in Czech)

testové dovednosti; e-learning; odborný cizí jazyk

Keywords in English

test skills; e-learning; English for specific purposes
Změněno: 1/9/2020 19:09, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

V originále

Příspěvek reflektuje využití specifických nástrojů e-learningové podpory v IS MU pro tvorbu studijních materiálů v předmětu Angličtina na Lékařské fakultě. V důsledku inovace tohoto předmětu došlo ke změně systému testování anglického jazyka a s tím spojená nutnost studenty na nový systém efektivně připravit. Využití interaktivních osnov s odpovědníky se jevilo jako nejvhodnější řešení v nastalé situaci. V prezentaci budou demonstrovány (1) typy otázek v IS MU umožňující nácvik testových dovedností v odborné lékařské angličtině, (2) možnosti získání zpětné vazby pro zjištění validity vzniklých testových cvičení a (3) výsledky studentské ankety zaměřené na užitečnost prezentované e-learningové podpory.

In English

The presentation reflects the use of specific e-learning tools in the Masaryk University Information System (IS MU) for the development of study materials in the English subject at the Faculty of Medicine. Due to the innovations of this subject, there has been a change in the system of English language testing and a related necessity to efficiently prepare the students for this new system. The use of interactive syllabi with ROPOT (Revision, Opinion Poll, and Testing) applications seemed to be the most appropriate solution in the given situation. The presentation demonstrates (1) types of questions in the IS MU enabling the practice of test skills in English for medical purposes, (2) possibilities of receiving student feedback for the determination of the validity concerning the created test exercises, and (3) results of the student opinion poll focused on the usefulness of the presented e-learning materials.

Files attached