Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{16301, author = {Vlčková, Kateřina and Janík, Miroslav and Bradová, Jarmila}, booktitle = {Jubilejní XX. konference České asociace pedagogického výzkumu s názvem Kvalita ve vzdělávání}, keywords = {research design; learning strategies; foreign language; sequences and clusters of strategies; educational achievements}, language = {cze}, title = {Návrh designu výzkumu shluků a sekvencí strategií učení se cizímu ve vazbě na vzdělávací výsledky žáků}, url = {http://capv2012.pedf.cuni.cz/}, year = {2012} }
TY - CONF ID - 16301 AU - Vlčková, Kateřina - Janík, Miroslav - Bradová, Jarmila PY - 2012 TI - Návrh designu výzkumu shluků a sekvencí strategií učení se cizímu ve vazbě na vzdělávací výsledky žáků KW - research design KW - learning strategies KW - foreign language KW - sequences and clusters of strategies KW - educational achievements UR - http://capv2012.pedf.cuni.cz/ N2 - Zkoumání shluků a sekvencí strategií učení a jejich orchestrace představuje jednu z nových metodologických otázek v oblasti teorie osvojování cizího jazyka. Příspěvek prezentuje design navrhovaného výzkumu a diskutuje o jeho metodologických a konceptuálních limitech. Vycházíme z premisy, že strategie se nevyskytují izolovaně, nýbrž ve shlucích a sekvencích, a rozhodující pro úspěšnost učení je kvalita jejich orchestrace. Shluky a sekvence strategií jsou zkoumány u typických učebních situací spojených s používáním a osvojováním jednotlivých řečových dovedností (čtení, psaní, mluvení, poslech). Strategie jsou zjišťovány na základě přímého i nepřímého (videozáznam) pozorování, myšlení nahlas a navazujícího vybavovacího interview se žáky. Úspěšnost orchestrace strategií je hodnocena na základě úspěšnosti řešení dané jazykové situace, resp. úlohy expertním ratingovým posouzením. V tomto smyslu si klademe také otázku, které typy shluků a sekvencí strategií jsou charakteristické pro úspěšné/neúspěšné řešení úloh a s jakými dalšími parametry z hlediska jedince jsou spojeny. Pro zjišťování těchto parametrů navrhujeme použití dalších výzkumných nástrojů. ER -
VLČKOVÁ, Kateřina, Miroslav JANÍK a Jarmila BRADOVÁ. Návrh designu výzkumu shluků a sekvencí strategií učení se cizímu ve vazbě na vzdělávací výsledky žáků. In \textit{Jubilejní XX. konference České asociace pedagogického výzkumu s názvem Kvalita ve vzdělávání}. 2012.
|