Přehled o publikaci
2012
Edukačné rámce prírodovedného poznávania v kurikule školy
SZIMETHOVÁ, Monika; Adriana WIEGEROVÁ a Hana HORKÁZákladní údaje
Originální název
Edukačné rámce prírodovedného poznávania v kurikule školy
Název česky
Edukační rámce přírodovědného poznávání v kurikulu školy
Název anglicky
The educational science context of knowledge in school curriculum
Autoři
SZIMETHOVÁ, Monika (703 Slovensko, garant); Adriana WIEGEROVÁ (703 Slovensko) a Hana HORKÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Bratislava, 78 s. pedagogické monografie, 2012
Nakladatel
OZ V4
Další údaje
Jazyk
slovenština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
Pedagogika a školství
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00061465
Organizace
Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
ISBN
978-80-89443-12-3
Klíčová slova česky
Přírodovědné vzdělávání; biofilní orientace vzdělávání; biocentrismus; antropocentrismus; přírodovědná gramotnost; kulturní gramotnost
Klíčová slova anglicky
Science education; biophiled orientation of education; biocentrism; antropocentrism; scientific literacy; cultural literacy
Změněno: 1. 9. 2020 13:04, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Publikácia, ktorá vznikla vďaka dlhoročnej spolupráci autoriek a vďaka diskusiám, ktoré boli zamerané na postavenie a rôzne kurikulárne premeny prírodovedného vzdelávania v kurikulách základných škôl v Českej, Slovenskej a Poľskej republike. Dôvodom pre vznik predkladanej monografie bola snaha predstaviť kolorit problémov, ktoré sa vynárajú v kurikule základnej školy pri koncipovaní prírodovedného vzdelávania. Nie náhodou sú v súčasnej dobe aktuálne diskusie na tému kurikulárnych zmien. Všetky tri krajiny prechádzajú v súčasnej dobe analýzou svojich postupov, ktoré zvolili v transformačných procesoch. Publikácia je zameraná na predstavenie základných koncepcií filozofických vzťahov človek – príroda. Výsledky výskumu predkladajú závery obsahovej analýzy textov kurikulárných dokumentov.
Česky
Publikace Edukační rámce přírodovědného poznávání v kurikulu školy, která vznikla díky dlouhoroční spolupráci autorek a díky diskusím, které byli zaměřené na postavení a různé kurikulární proměny přírodovědného vzdělávání v kurikulách základních škol v České, Slovenské a Polské republice. Důvodem pro vznik předkládané monografie byla snaha představit kolorit problémů, které se vynořují v kurikulu základní školy při koncipování přírodovědného vzdělávání. Ne náhodou jsou v současné době aktuální diskuse na téma kurikulárních změn. Všechny tři země prochází v současné době analýzou svých postupů, které zvolili v transformačních procesech. Publikace je zaměřená na představení základních koncepcí filosofických vztahů člověk - příroda.Výsledky výzkumu představují závěry obsahové analýzy textů kurikulárních dokumentov.