Přehled o publikaci
2012
Edukačné rámce prírodovedného poznávania v kurikule školy
SZIMETHOVÁ, Monika; Adriana WIEGEROVÁ and Hana HORKÁBasic information
Original name
Edukačné rámce prírodovedného poznávania v kurikule školy
Name in Czech
Edukační rámce přírodovědného poznávání v kurikulu školy
Name (in English)
The educational science context of knowledge in school curriculum
Authors
SZIMETHOVÁ, Monika; Adriana WIEGEROVÁ and Hana HORKÁ
Edition
1. vyd. Bratislava, 78 pp. pedagogické monografie, 2012
Publisher
OZ V4
Other information
Language
Slovak
Type of outcome
Book on a specialized topic
Field of Study
Pedagogy and education
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00061465
Organization
Pedagogická fakulta – Repository – Repository
ISBN
978-80-89443-12-3
Keywords (in Czech)
Přírodovědné vzdělávání; biofilní orientace vzdělávání; biocentrismus; antropocentrismus; přírodovědná gramotnost; kulturní gramotnost
Keywords in English
Science education; biophiled orientation of education; biocentrism; antropocentrism; scientific literacy; cultural literacy
Changed: 1/9/2020 13:04, RNDr. Daniel Jakubík
In the original language
Publikácia, ktorá vznikla vďaka dlhoročnej spolupráci autoriek a vďaka diskusiám, ktoré boli zamerané na postavenie a rôzne kurikulárne premeny prírodovedného vzdelávania v kurikulách základných škôl v Českej, Slovenskej a Poľskej republike. Dôvodom pre vznik predkladanej monografie bola snaha predstaviť kolorit problémov, ktoré sa vynárajú v kurikule základnej školy pri koncipovaní prírodovedného vzdelávania. Nie náhodou sú v súčasnej dobe aktuálne diskusie na tému kurikulárnych zmien. Všetky tri krajiny prechádzajú v súčasnej dobe analýzou svojich postupov, ktoré zvolili v transformačných procesoch. Publikácia je zameraná na predstavenie základných koncepcií filozofických vzťahov človek – príroda. Výsledky výskumu predkladajú závery obsahovej analýzy textov kurikulárných dokumentov.
In Czech
Publikace Edukační rámce přírodovědného poznávání v kurikulu školy, která vznikla díky dlouhoroční spolupráci autorek a díky diskusím, které byli zaměřené na postavení a různé kurikulární proměny přírodovědného vzdělávání v kurikulách základních škol v České, Slovenské a Polské republice. Důvodem pro vznik předkládané monografie byla snaha představit kolorit problémů, které se vynořují v kurikulu základní školy při koncipování přírodovědného vzdělávání. Ne náhodou jsou v současné době aktuální diskuse na téma kurikulárních změn. Všechny tři země prochází v současné době analýzou svých postupů, které zvolili v transformačních procesech. Publikace je zaměřená na představení základních koncepcí filosofických vztahů člověk - příroda.Výsledky výzkumu představují závěry obsahové analýzy textů kurikulárních dokumentov.