B 2012

Interkulturní komunikační kompetence a její rozvíjení v hodinách anglického jazyka na 2. stupni ZŠ

ZERZOVÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Interkulturní komunikační kompetence a její rozvíjení v hodinách anglického jazyka na 2. stupni ZŠ

Název česky

Interkulturní komunikační kompetence a její rozvíjení v hodinách anglického jazyka na 2. stupni ZŠ

Název anglicky

Intercultural Communicative Competence and its Developing in Czech Lower-Secondary English Classes

Autoři

ZERZOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 246 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, Svazek 27, 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

Pedagogika a školství

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00060047

Organizace

Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář

ISBN

978-80-210-5725-8

Klíčová slova česky

interkulturní kompetence; interkulturní komunikační kompetence; kategoriální systém; sociokulturní kompetence; sociolingvistická kompetence; učitelovo pojetí kultury; videostudie; výuka anglického jazyka; výuka cizích jazyků; výuka reálií; IKK

Klíčová slova anglicky

intercultural competence; intercultural communicative competence; system of categories; socio-cultural competence; sociolinguistic competence; teacher's beliefs about culture; video study; teaching culture; ICC; ELT; FLT
Změněno: 1. 9. 2020 12:27, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

V originále

Kniha je věnována problematice výuky reálií a rozvíjení interkulturní komunikační kompetence (IKK) v rámci výuky anglického jazyka (AJ) na 2. stupni ZŠ a představuje první pokus o uchopení této složité problematiky v kontextu pedagogického výzkumu v České republice. Její jádro tvoří rozpracování teoreticko-metodologických východisek pro zkoumání výuky reálií a IKK ve výuce cizího jazyka a navržení výzkumných nástrojů pro její analýzu. Tyto nástroje jsou následně použity ve dvou výzkumných šetřeních. První z nich představuje výzkum realizovaného kurikula v rámci CPV videostudie anglického jazyka v oblasti výuky reálií a IKK ve výuce AJ v 7. a 8. ročnících na 2. stupni ZŠ ve třech krajích (Jihomoravský, Olomoucký a Zlínský). Druhé výzkumné šetření se zabývá učitelovým pojetím kultury a cílů výuky reálií a IKK.

Anglicky

The book deals with the topic of teaching culture and intercultural communicative competence (ICC) in Czech lower-secondary English classes and it represents a first attempt to investigate this complex topic in the context of educational research in the Czech Republic. The core of the study is formed by the development of theoretical and methodological foundations for analyzing teaching culture and ICC in foreign language teaching (FLT) and the design of research instruments for the analysis itself. These instruments are consequently used in two investigations. The first of them, that constitutes a part of the CPV Video Study of English project, represents an analysis of the realised curriculum in the area of teaching culture and ICC in the 7th and 8th grades of Czech lower-secondary English classes in three regions (Jihomoravský, Olomoucký and Zlínský). The second investigation deals with teachers' beliefs about culture and goals of teaching culture and ICC.

Přiložené soubory

http://is.muni.cz/repo/983394/Interkulturni_komunikacni_kompetence_Celek.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru
https://is.muni.cz/publication/983394/Interkulturni_komunikacni_kompetence_Celek.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru