Přehled o publikaci
2012
Interkulturní komunikační kompetence a její rozvíjení v hodinách anglického jazyka na 2. stupni ZŠ
ZERZOVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Interkulturní komunikační kompetence a její rozvíjení v hodinách anglického jazyka na 2. stupni ZŠ
Název česky
Interkulturní komunikační kompetence a její rozvíjení v hodinách anglického jazyka na 2. stupni ZŠ
Název anglicky
Intercultural Communicative Competence and its Developing in Czech Lower-Secondary English Classes
Autoři
ZERZOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, 246 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, Svazek 27, 2012
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
Pedagogika a školství
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00060047
Organizace
Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
ISBN
978-80-210-5725-8
Klíčová slova česky
interkulturní kompetence; interkulturní komunikační kompetence; kategoriální systém; sociokulturní kompetence; sociolingvistická kompetence; učitelovo pojetí kultury; videostudie; výuka anglického jazyka; výuka cizích jazyků; výuka reálií; IKK
Klíčová slova anglicky
intercultural competence; intercultural communicative competence; system of categories; socio-cultural competence; sociolinguistic competence; teacher's beliefs about culture; video study; teaching culture; ICC; ELT; FLT
Změněno: 1. 9. 2020 12:27, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Kniha je věnována problematice výuky reálií a rozvíjení interkulturní komunikační kompetence (IKK) v rámci výuky anglického jazyka (AJ) na 2. stupni ZŠ a představuje první pokus o uchopení této složité problematiky v kontextu pedagogického výzkumu v České republice. Její jádro tvoří rozpracování teoreticko-metodologických východisek pro zkoumání výuky reálií a IKK ve výuce cizího jazyka a navržení výzkumných nástrojů pro její analýzu. Tyto nástroje jsou následně použity ve dvou výzkumných šetřeních. První z nich představuje výzkum realizovaného kurikula v rámci CPV videostudie anglického jazyka v oblasti výuky reálií a IKK ve výuce AJ v 7. a 8. ročnících na 2. stupni ZŠ ve třech krajích (Jihomoravský, Olomoucký a Zlínský). Druhé výzkumné šetření se zabývá učitelovým pojetím kultury a cílů výuky reálií a IKK.
Anglicky
The book deals with the topic of teaching culture and intercultural communicative competence (ICC) in Czech lower-secondary English classes and it represents a first attempt to investigate this complex topic in the context of educational research in the Czech Republic. The core of the study is formed by the development of theoretical and methodological foundations for analyzing teaching culture and ICC in foreign language teaching (FLT) and the design of research instruments for the analysis itself. These instruments are consequently used in two investigations. The first of them, that constitutes a part of the CPV Video Study of English project, represents an analysis of the realised curriculum in the area of teaching culture and ICC in the 7th and 8th grades of Czech lower-secondary English classes in three regions (Jihomoravský, Olomoucký and Zlínský). The second investigation deals with teachers' beliefs about culture and goals of teaching culture and ICC.