Detailed Information on Publication Record
2012
Hodnocení řečových dovedností v odborném a akademickém cizím jazyce
ŠRÁMKOVÁ, Eva, Zdena KUCHAŘOVÁ KALNÁ and Lucie FIALOVÁBasic information
Original name
Hodnocení řečových dovedností v odborném a akademickém cizím jazyce
Name in Czech
Hodnocení řečových dovedností v odborném a akademickém cizím jazyce
Name (in English)
The Assessment of Speaking Skills in Specific and Academic Foreign Language
Authors
ŠRÁMKOVÁ, Eva, Zdena KUCHAŘOVÁ KALNÁ and Lucie FIALOVÁ
Edition
1. vyd. Brno, 38 pp. 2012
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
Linguistics
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization
Centrum jazykového vzdělávání – Repository – Repository
ISBN
978-80-210-5835-4
Keywords (in Czech)
objektivizace a standardizace hodnocení ústního projevu, evaluační a klasifikační kritéria a deskriptory, modely a průběh ústní zkoušky
Keywords in English
objective approach, standardization in speaking, assessment and testing criteria, speaking descriptors, oral exam forms and processes
Links
CZ.1.07/2.2.00/07.0442, interní kód Repo.
Změněno: 1/9/2020 12:31, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Centrum jazykového vzdělávání (CJV) na Masarykově univerzitě si v procesu transformace jazykového testování klade za cíl modernizovat a standardizovat koncepci odborného jazykového vzdělávání. V této oblasti se věnuje zejména testovacím kritériím výstupního ústního testování. V rámci projektu COMPACT byla vytvořena praktická metodická příručka pro evaluaci v oblasti ústního testování, která je určena pedagogům, kteří se specializují na výuku a testování jazyka pro specifické a akademické účely. Příručka poskytuje užitečné informace týkající se metodiky evaluace jazykové kompetence na úrovni B1, B2, C1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR).
In English
The Language Centre at Masaryk University pursues a transformation process as regards language testing. It aims to modernize and standardize specialist language education, paying particular attention to testing criteria in oral assessment. Under the COMPACT project, the language centre developed a practical oral assessment guide for language teachers specializing in foreign languages for special or academic purposes. The guide gives useful information concerning the methodology for assessment of B1, B2, C1 levels of the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR).