VLČKOVÁ, Kateřina. Podpora strategií učení žáků učitelem ve výuce (Support of learner strategies by teachers). In Konference Profesní rozvoj učitelů. 2012.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Podpora strategií učení žáků učitelem ve výuce
Name (in English) Support of learner strategies by teachers
Authors VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Konference Profesní rozvoj učitelů, 2012.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study Pedagogy and education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00057367
Organization Pedagogická fakulta – Repository – Repository
Keywords (in Czech) učitel; kompetence učitele; strategie učení; výuka
Keywords in English teacher; teacher competences; learning strategies; instruction
Links GAP407/12/0432, research and development project.
Changed by Changed by: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Changed: 1/9/2020 12:21.
Abstract
Strategie učení představují klíčový koncept pedagogické psychologie a oborových didaktik. Jsou zasazovány do kontextu autoregovaného učení, celoživotního učení a determinant vzdělávacích výsledků. Osvojení si a používání vhodných strategií učení patří mezi očekávané vzdělávací výstupy. Proto by na práci se strategiemi učení měli být učitelé systematicky připravováni. Dosavadní odborná diskuse řeší otázky, jaké strategie podporovat, jak je zprostředkovávat (přímo vs. nepřímo; informováním o strategiích, jednorázovou vs. dlouhodobou výukou) a v jakých krocích (fáze výuky strategií). Shrneme také výsledky výzkumů realizovaných v ČR – zaměřených na podporu strategií učení se cizímu jazyku učiteli.
Abstract (in English)
Learning strategies constitute a key concept of educational psychology and various didactics. They appear in the context of self-regulated learning, long-life learning and determinants of educational outcomes. Acquisition and use of learning strategies belong to the expected educational outcomes and therefore the teachers should be systematically prepared for strategy assessment and instruction. We summarize the results of Czech findings of foreign language learning strategy support.
Type Name Uploaded/Created by Uploaded/Created Rights
... Licence Creative Commons  File version 9/1/2013

Properties

Name
...
Address within IS
https://repozitar.cz/auth/repo/15719/71907/
Address for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/15719/71907/
Address within Manager
https://repozitar.cz/auth/repo/15719/71907/?info
Address within Manager for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/15719/71907/?info
Uploaded/Created
Wed 9/1/2013 11:42

Rights

Right to read
  • anyone on the Internet
Right to upload
 
Right to administer:
  • a concrete person RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • a concrete person Mgr. Ľuboš Lunter, uco 143320
Attributes
 
prezentace_profesionalizace_ucitelu_Podpora_strategii_Vlckova.pdf Licence Creative Commons  File version 1/9/2020

Properties

Name
prezentace_profesionalizace_ucitelu_Podpora_strategii_Vlckova.pdf
Address within IS
https://repozitar.cz/auth/repo/15719/894267/
Address for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/15719/894267/
Address within Manager
https://repozitar.cz/auth/repo/15719/894267/?info
Address within Manager for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/15719/894267/?info
Uploaded/Created
Tue 1/9/2020 12:21

Rights

Right to read
  • anyone on the Internet
Right to upload
 
Right to administer:
  • a concrete person Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • a concrete person RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • a concrete person Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Attributes
 
Print
Add to clipboard Displayed: 28/3/2024 11:18