k 2012

Podpora strategií učení žáků učitelem ve výuce

VLČKOVÁ, Kateřina

Základní údaje

Originální název

Podpora strategií učení žáků učitelem ve výuce

Název anglicky

Support of learner strategies by teachers

Autoři

VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Konference Profesní rozvoj učitelů, 2012

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

Pedagogika a školství

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00057367

Organizace

Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář

Klíčová slova česky

učitel; kompetence učitele; strategie učení; výuka

Klíčová slova anglicky

teacher; teacher competences; learning strategies; instruction

Návaznosti

GAP407/12/0432, projekt VaV.
Změněno: 1. 9. 2020 12:21, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

V originále

Strategie učení představují klíčový koncept pedagogické psychologie a oborových didaktik. Jsou zasazovány do kontextu autoregovaného učení, celoživotního učení a determinant vzdělávacích výsledků. Osvojení si a používání vhodných strategií učení patří mezi očekávané vzdělávací výstupy. Proto by na práci se strategiemi učení měli být učitelé systematicky připravováni. Dosavadní odborná diskuse řeší otázky, jaké strategie podporovat, jak je zprostředkovávat (přímo vs. nepřímo; informováním o strategiích, jednorázovou vs. dlouhodobou výukou) a v jakých krocích (fáze výuky strategií). Shrneme také výsledky výzkumů realizovaných v ČR – zaměřených na podporu strategií učení se cizímu jazyku učiteli.

Anglicky

Learning strategies constitute a key concept of educational psychology and various didactics. They appear in the context of self-regulated learning, long-life learning and determinants of educational outcomes. Acquisition and use of learning strategies belong to the expected educational outcomes and therefore the teachers should be systematically prepared for strategy assessment and instruction. We summarize the results of Czech findings of foreign language learning strategy support.

Přiložené soubory