Detailed Information on Publication Record
2012
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech
SYSLOVÁ, ZoraBasic information
Original name
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech
Name (in English)
The Frame Educational Program for Pre-primary Education and its Realization in Kindergartens – pre-primary education in the past 10 years
Authors
SYSLOVÁ, Zora
Edition
Mateřská škola v kontextu kurikulárních změn, 2012
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Vyžádané přednášky
Field of Study
Pedagogy and education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization
Pedagogická fakulta – Repository – Repository
Keywords (in Czech)
předškolní vzdělávání; výzkumná témata; problémy předškolního vzdělávání
Keywords in English
pre-primary education; research topics; problems of pre-primary education
Změněno: 1/9/2020 12:25, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Přednáška byla určena předškolním pedagogům, organizátorem byl Národní institut pro další vzdělávání a konala se v Plzni. Prezentace představuje analýzu publikovaných výzkumů a studií v oblasti předškolního vzdělávání, které prezentují realitu práce mateřských škol v uplynulých deseti letech. Dále se věnuje problémům, se kterými se mateřské školy v souvislosti se zaváděním Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání potýkají. Zamýšlí se také nad otázkou podpory státu mateřským školám.
In English
The lecture was intended preschool teachers, was organized by the National Institute for Further Education and was held in London. The presentation presents the analysis of published researches and studies on the field of the pre-primary education which presents the reality of pre-primary schools work in the past 10 years. Furthermore it deals with the problems, which are confronted in kindergartens in connection with the implementation of the Frame educational program for pre-primary education. The contribution also reflects the question of the state's support to the kindergartens.