FUJDA, Milan. Religions and Multicultural Education for Teachers : Principles of the CERME Project. In New Movements in Religion : Theories and Trends (10th Conference of the European Association for the Study of Religions). 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Religions and Multicultural Education for Teachers : Principles of the CERME Project
Autoři FUJDA, Milan (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání New Movements in Religion : Theories and Trends (10th Conference of the European Association for the Study of Religions), 2011.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor Filosofie a náboženství
Stát vydavatele Maďarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/11:00053453
Organizace Filozofická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova anglicky religion; multicultural education; pedagogy; social exclusion; social integration
Návaznosti CZ.1.07/1.3.10/02.0022, interní kód Repo.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 1. 9. 2020 11:40.
Anotace
CERME is an acronym of the project Centre for Religions and Multicultural Education. The project is being realised by the Department for the Study of Religions, Masaryk University, Brno, Czech Republic. The aim of the project is to support ongoing curricular reform of the Czech primary and secondary level of education system by preparing teachers for teaching the new „cross-disciplinary theme“ Multicultural Education. In this particular project we try to facilitate this aim by exploiting the relevant aspects of our expertise as scholars studying Religions. We self-consciously tried to bypass the urge to teach teachers „World Religions“ in order to overcome the danger of producing just further stereotypes about another cultures. Instead of that, we were searching for what the Academic Study of Religion is able to say about the processes of stereotyping, social communication and interaction and social marginalisation itself and how this part of the knowledge base of this discipline could be transmitted to primary and secondary school teachers in order to help them teach Multicultural Education meaningfully. How we are trying to do it and what is the feedback of the teachers from our target group to this process is a topic of this presentation.
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
CERME.pdf   Verze souboru 31. 8. 2012

Vlastnosti

Název
CERME.pdf
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/15405/49273/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/15405/49273/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/15405/49273/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/15405/49273/?info
Vloženo
Pá 31. 8. 2012 10:49

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Ľuboš Lunter, uco 143320
Atributy
 
CERME.pdf   Verze souboru 1. 9. 2020

Vlastnosti

Název
CERME.pdf
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/15405/893137/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/15405/893137/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/15405/893137/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/15405/893137/?info
Vloženo
Út 1. 9. 2020 11:41

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Atributy
 
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 19. 4. 2024 05:15