j 2025

Artificial intelligence, digitalization, and new technologies in shaping business and management research

DVOULETÝ, Ondřej; Michal JIRÁSEK; Carlo GIGLIO a Eric LIGUORI

Základní údaje

Originální název

Artificial intelligence, digitalization, and new technologies in shaping business and management research

Autoři

DVOULETÝ, Ondřej; Michal JIRÁSEK; Carlo GIGLIO a Eric LIGUORI

Vydání

2025

Nakladatel

FRANCIS AS

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný)

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Organizace

Ekonomicko-správní fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář

DOI

https://doi.org/10.1080/23311975.2025.2580126

UT WoS

001606485500001

EID Scopus

2-s2.0-105020713862

Klíčová slova česky

editorial; výzkum byznysu a managementu; nové technologie

Klíčová slova anglicky

business and management research; new technologies; editorial
Změněno: 4. 12. 2025 00:51, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

V originále

Recent technological advancements, such as the widespread use of Internet of Things tools, cloud comput-ing, big data, and most particularly Artificial Intelligence (AI), are transforming businesses across all stagesof the life cycle, from early-stage start-ups to small and medium-sized enterprises and established multina-tional corporations. The increasing level of digitization of business activities drives effectiveness and openssolutions to various issues, while at the same time creating unprecedented complexity and novel challenges.
Zobrazeno: 20. 12. 2025 06:43