Přehled o publikaci
2025
Artificial intelligence, digitalization, and new technologies in shaping business and management research
DVOULETÝ, Ondřej; Michal JIRÁSEK; Carlo GIGLIO a Eric LIGUORIZákladní údaje
Originální název
Artificial intelligence, digitalization, and new technologies in shaping business and management research
Autoři
DVOULETÝ, Ondřej; Michal JIRÁSEK; Carlo GIGLIO a Eric LIGUORI
Vydání
2025
Nakladatel
FRANCIS AS
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný)
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizace
Ekonomicko-správní fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
UT WoS
001606485500001
EID Scopus
2-s2.0-105020713862
Klíčová slova česky
editorial; výzkum byznysu a managementu; nové technologie
Klíčová slova anglicky
business and management research; new technologies; editorial
Změněno: 4. 12. 2025 00:51, RNDr. Daniel Jakubík
Anotace
V originále
Recent technological advancements, such as the widespread use of Internet of Things tools, cloud comput-ing, big data, and most particularly Artificial Intelligence (AI), are transforming businesses across all stagesof the life cycle, from early-stage start-ups to small and medium-sized enterprises and established multina-tional corporations. The increasing level of digitization of business activities drives effectiveness and openssolutions to various issues, while at the same time creating unprecedented complexity and novel challenges.