J 2025

From Awareness to Action: Understanding the Role of Economic Costs and Perceived Convenience in Tourist Mobility Decisions

LASISI, Taiwo Temitope; Marymagdaline Enowmbi TARKANG; M. Omar PARVEZ; Ahmet Can ŞENLIK; Kayode Kolawole ELUWOLE et. al.

Základní údaje

Originální název

From Awareness to Action: Understanding the Role of Economic Costs and Perceived Convenience in Tourist Mobility Decisions

Autoři

LASISI, Taiwo Temitope; Marymagdaline Enowmbi TARKANG; M. Omar PARVEZ; Ahmet Can ŞENLIK a Kayode Kolawole ELUWOLE

Vydání

Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, SWITZERLAND, Elsevier B.V. 2025, 2199-8531

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Stát vydavatele

Švýcarsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizace

Ekonomicko-správní fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář

EID Scopus

999

Klíčová slova anglicky

Sustainable mobility; Tourism; Economic cost; Perceived convenience; Tourist behavio; Environmental impact
Změněno: 2. 12. 2025 00:51, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

V originále

lt; 0.001), weakening value effects when costs are high. The model explains significant variance (R²_PC = 0.411; R²_TASM = 0.646). Theoretically, this research reconceptualizes cost, convenience, and values as context-dependent constructs shaped by open-innovation ecosystems, including bounded rationality, open social innovation, and platform orchestration. Practically, the findings inform strategies for convenience-first design, inclusive pricing, and interoperable platforms to scale sustainable mobility in tourism

Přiložené soubory