J 2025

Students’ Leadership Is the Key : Using the Action-Oriented ESD Framework for Analysing an ESD Programme Implementation

KOLENATÝ, Miloslav a Jan ČINČERA

Základní údaje

Originální název

Students’ Leadership Is the Key : Using the Action-Oriented ESD Framework for Analysing an ESD Programme Implementation

Autoři

KOLENATÝ, Miloslav a Jan ČINČERA

Vydání

Australian Journal of Environmental Education, Cambridge, Cambridge University Press, 2025, 0814-0626

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Organizace

Fakulta sociálních studií – Masarykova univerzita – Repozitář

DOI

http://dx.doi.org/10.1017/aee.2025.26

Klíčová slova česky

Action-oriented ESD framework; education for sustainable development; programme implementation; student leadership

Návaznosti

MUNI/A/1652/2024, interní kód Repo.
Změněno: 18. 7. 2025 00:50, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

V originále

This study investigates the implementation of the “School for Sustainable Life” programme in primary schools in the Czech Republic through the lens of the action-oriented education for sustainable development framework. The research explores the programme’s impact on fostering student leadership and engagement in sustainability initiatives using qualitative methodologies, including three focus groups (N = 18) and interviews with teachers (N = 5). The findings reveal that while the programme significantly enhances students’ understanding and action towards sustainable development, challenges remain in achieving consistent engagement across different school contexts. The study contributes to the ESD discourse by highlighting the crucial role of students’ leadership in implementing sustainability education and providing insights for educators and policymakers.
Zobrazeno: 3. 8. 2025 12:12