J 2021

On pre-emptive customer satisfaction management: Setting and adjusting aspirational customer expectations

ŠTRACH, Pavel

Základní údaje

Originální název

On pre-emptive customer satisfaction management: Setting and adjusting aspirational customer expectations

Autoři

ŠTRACH, Pavel

Vydání

Marketing Science & Inspirations, Bratislava, Slovenská republika, Universita Komenského v Bratislave, Fakulta managementu, 2021, 1338-7944

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizace

Škoda Auto Vysoká Škola o.p.s. – Repozitář

Klíčová slova anglicky

consumption behaviour; customer satisfaction; behavioral economics

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 9. 2024 06:31, Barbora Dobrá

Anotace

V originále

The theory of disconfirmation, which underlies all current approaches to customer satisfaction, is celebrating its fiftieth anniversary in 2021. However, the development of behavioural economics, behavioural needs, psychology and especially technology offers an opportunity to proactively change the view of the resulting customer satisfaction. In the same way that the current operational review is currently dealing with a particular emphasis on predictive maintenance, consumption behaviour should also address predictive customer satisfaction management.

Přiložené soubory