Přehled o publikaci
2021
On pre-emptive customer satisfaction management: Setting and adjusting aspirational customer expectations
ŠTRACH, PavelZákladní údaje
Originální název
On pre-emptive customer satisfaction management: Setting and adjusting aspirational customer expectations
Autoři
ŠTRACH, Pavel
Vydání
Marketing Science & Inspirations, Bratislava, Slovenská republika, Universita Komenského v Bratislave, Fakulta managementu, 2021, 1338-7944
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizace
Škoda Auto Vysoká Škola o.p.s. – Repozitář
Klíčová slova anglicky
consumption behaviour; customer satisfaction; behavioral economics
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 9. 2024 06:31, Barbora Dobrá
Anotace
V originále
The theory of disconfirmation, which underlies all current approaches to customer satisfaction, is celebrating its fiftieth anniversary in 2021. However, the development of behavioural economics, behavioural needs, psychology and especially technology offers an opportunity to proactively change the view of the resulting customer satisfaction. In the same way that the current operational review is currently dealing with a particular emphasis on predictive maintenance, consumption behaviour should also address predictive customer satisfaction management.