J 2022

The marketing potential of personalisation of shipping packaging

VOLFOVÁ, Hana, Jana PECHOVÁ a Eliška SVOBODOVÁ

Základní údaje

Originální název

The marketing potential of personalisation of shipping packaging

Autoři

VOLFOVÁ, Hana, Jana PECHOVÁ a Eliška SVOBODOVÁ

Vydání

Marketing Science & Inspirations, Bratislava, Slovenská republika, Universita Komenského v Bratislave, Fakulta managementu, 2022, 1338-7944

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Odkaz na plný text výsledku

Organizace

Škoda Auto Vysoká Škola o.p.s. – Repozitář

Klíčová slova anglicky

promotion; packaging; design; consumer; marketing; brand; management

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 9. 2024 20:26, Barbora Dobrá

Anotace

V originále

The goal of the paper is to find out consumers' attitudes towards the marketing usage of shipping packaging. With the growing importance of e-commerce, retailers are looking for new ways to engage consumers. While the marketing importance of consumer packaging has long been known and described, the design and function of shipping packaging also needs to be explored. Qualitative research (combination of experiment and interview) was conducted to examine differences in the personalization of shipping packaging according to different age cohorts and also to find critical attributes of shipping packages for the consumers. The research demonstrated the real potential of personalisation. Because of this, it is possible to observe changes in consumer behaviour leading, among other things, to greater consumer satisfaction, a tendency to repeat purchases or a willingness to pay extra for personalised packaging.
Zobrazeno: 19. 6. 2025 16:49