Přehled o publikaci
2022
The marketing potential of personalisation of shipping packaging
VOLFOVÁ, Hana, Jana PECHOVÁ a Eliška SVOBODOVÁZákladní údaje
Originální název
The marketing potential of personalisation of shipping packaging
Autoři
VOLFOVÁ, Hana, Jana PECHOVÁ a Eliška SVOBODOVÁ
Vydání
Marketing Science & Inspirations, Bratislava, Slovenská republika, Universita Komenského v Bratislave, Fakulta managementu, 2022, 1338-7944
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizace
Škoda Auto Vysoká Škola o.p.s. – Repozitář
Klíčová slova anglicky
promotion; packaging; design; consumer; marketing; brand; management
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 9. 2024 20:26, Barbora Dobrá
Anotace
V originále
The goal of the paper is to find out consumers' attitudes towards the marketing usage of shipping packaging. With the growing importance of e-commerce, retailers are looking for new ways to engage consumers. While the marketing importance of consumer packaging has long been known and described, the design and function of shipping packaging also needs to be explored. Qualitative research (combination of experiment and interview) was conducted to examine differences in the personalization of shipping packaging according to different age cohorts and also to find critical attributes of shipping packages for the consumers. The research demonstrated the real potential of personalisation. Because of this, it is possible to observe changes in consumer behaviour leading, among other things, to greater consumer satisfaction, a tendency to repeat purchases or a willingness to pay extra for personalised packaging.