Přehled o publikaci
2023
Are there any perceptual barriers of consumers for adopting battery electric vehicles?
ŠTRACH, Pavel, Tomáš KINCL a Eva JADERNÁZákladní údaje
Originální název
Are there any perceptual barriers of consumers for adopting battery electric vehicles?
Autoři
ŠTRACH, Pavel, Tomáš KINCL a Eva JADERNÁ
Vydání
First. Bratislava, MTS 2023 – The 8th International Scientific Conference „MARKETING MANAGEMENT, TRADE, FINANCIAL AND SOCIAL ASPECTS OF BUSINESS“ od s. 33-43, 296 s. 2023
Nakladatel
Vydavateľstvo EKONÓM
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizace
Škoda Auto Vysoká Škola o.p.s. – Repozitář
ISBN
978-80-225-5088-8
Klíčová slova anglicky
consumer perception; sustainability; Electromobility; battery electric vehicle; Czech Republic; adoption
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 9. 2024 04:55, Barbora Dobrá
Anotace
V originále
Sustainability awareness is on the rise among Czech consumers. One of the ways to promote sustainable consumer behavior is the adoption of alternative transportation options, incl. individual transportation. In Europe, battery electric vehicles (BEVs) in particular are seen as the key way forward. The aim of this paper is to analyze perceptions, purchasing motivations, and perceptual barriers of Czech consumers for adoption of BEVs and other new energy vehicles. The paper builds upon a representative sample of 1,000 active car drivers. Key perceptual barriers identified in the research include especially limited experience with new energy vehicles, higher asking price, easy and availability of charging, whereas perceived environmental footprint was found to be the main element possibly contributing to adoption of BEVs. It remains a question, how perceptual barriers evolve over time.