D 2023

Are there any perceptual barriers of consumers for adopting battery electric vehicles?

ŠTRACH, Pavel, Tomáš KINCL a Eva JADERNÁ

Základní údaje

Originální název

Are there any perceptual barriers of consumers for adopting battery electric vehicles?

Autoři

ŠTRACH, Pavel, Tomáš KINCL a Eva JADERNÁ

Vydání

First. Bratislava, MTS 2023 – The 8th International Scientific Conference „MARKETING MANAGEMENT, TRADE, FINANCIAL AND SOCIAL ASPECTS OF BUSINESS“ od s. 33-43, 296 s. 2023

Nakladatel

Vydavateľstvo EKONÓM

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizace

Škoda Auto Vysoká Škola o.p.s. – Repozitář

ISBN

978-80-225-5088-8

Klíčová slova anglicky

consumer perception; sustainability; Electromobility; battery electric vehicle; Czech Republic; adoption

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 9. 2024 04:55, Barbora Dobrá

Anotace

V originále

Sustainability awareness is on the rise among Czech consumers. One of the ways to promote sustainable consumer behavior is the adoption of alternative transportation options, incl. individual transportation. In Europe, battery electric vehicles (BEVs) in particular are seen as the key way forward. The aim of this paper is to analyze perceptions, purchasing motivations, and perceptual barriers of Czech consumers for adoption of BEVs and other new energy vehicles. The paper builds upon a representative sample of 1,000 active car drivers. Key perceptual barriers identified in the research include especially limited experience with new energy vehicles, higher asking price, easy and availability of charging, whereas perceived environmental footprint was found to be the main element possibly contributing to adoption of BEVs. It remains a question, how perceptual barriers evolve over time.

Přiložené soubory