D
2024
MEASURE OF EXPERIENCED STRESS FROM THE UNIVERSITY STUDIES FROM THE PERSONALITY TYPOLOGY PERSPECTIVE
ROSENLACHER, Pavel; Jaromír TICHÝ a Radka KMOCHOVÁ
Základní údaje
Originální název
MEASURE OF EXPERIENCED STRESS FROM THE UNIVERSITY STUDIES FROM THE PERSONALITY TYPOLOGY PERSPECTIVE
Název česky
MÍRA PROŽÍVANÉHO STRESU Z VYSOKOŠKOLSKÉHO STUDIA Z POHLEDU TYPOLOGIE OSOBNOSTI
Autoři
ROSENLACHER, Pavel; Jaromír TICHÝ a Radka KMOCHOVÁ
Vydání
Hradec Králové, QUAERE 2024 : Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů : roč. XIV. , 24. – 26. června 2024, Hradec Králové, Česká republika, od s. 551-562, 12 s. 2024
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizace
Vysoká škola finanční a správní, a.s. – Repozitář
Klíčová slova česky
stres, neuromarketing. smyslový marketing, eye tracking, marketingová komunikace
Klíčová slova anglicky
stress, neuromarketing, sensory marketing, eye tracking, marketing communication
Návaznosti
7429/2020/05, projekt VaV.
V originále
Nowadays, stress can affect a person from various directions and areas, and as a rule, a person encounters them on an essentially daily basis. The aim of this study is to find out how a student's personality type affects the level of stress experienced during university studies. The investigation itself focuses only on full-time bachelor's students of the second year of a particular university. It is mainly a comparison of stressors and their intensity between students of bachelor's and master's programs. The content of this study is to recognize what specifically causes stress in relation to their studies in the university students addressed. In summary, the main outputs of the work can be summarized by pointing out the differences between introverts and extroverts in experiencing stress among the students addressed. However, for half of the respondents, the experienced stress gradually decreases during their studies, which indicates the adaptation of the students to the given conditions and environment. Nevertheless, 22% of respondents resorted to the use of stimulants due to the stress of studying.
Česky
Stres může v dnešní době na člověka působit z nejrůznějších směrů, oblastí a zpravidla se s nimi člověk setkává v podstatě dennodenně. Cílem této studie je zjistit, jak typ osobnosti studenta ovlivňuje míru prožívaného stresu během vysokoškolského studia. Vlastní šetření se zaměřuje pouze na prezenční bakalářské studenty druhých ročníků konkrétní univerzity, Jedná se zejména o porovnání stresorů a jejich intenzity mezi studenty bakalářských a magisterských programů. Obsahem této studie je rozpoznat, co konkrétně u oslovených studentů vysoké školy vyvolává stres ve vztahu k jejich studiu. Souhrnně lze hlavní výstupy práce shrnout tím, že bylo poukázáno na rozdíly mezi introverty a extroverty při pociťování stresu u oslovených studentů. Prožívaný stres však u poloviny respondentů postupně během studia klesá, což značí adaptaci studentů na dané podmínky a prostředí. Přesto však 22 % respondentů sáhlo kvůli stresu ze studia k užití podpůrných látek.
Zobrazeno: 23. 8. 2025 01:06