D 2024

MEASURE OF EXPERIENCED STRESS FROM THE UNIVERSITY STUDIES FROM THE PERSONALITY TYPOLOGY PERSPECTIVE

ROSENLACHER, Pavel; Jaromír TICHÝ a Radka KMOCHOVÁ

Základní údaje

Originální název

MEASURE OF EXPERIENCED STRESS FROM THE UNIVERSITY STUDIES FROM THE PERSONALITY TYPOLOGY PERSPECTIVE

Název česky

MÍRA PROŽÍVANÉHO STRESU Z VYSOKOŠKOLSKÉHO STUDIA Z POHLEDU TYPOLOGIE OSOBNOSTI

Autoři

ROSENLACHER, Pavel; Jaromír TICHÝ a Radka KMOCHOVÁ

Vydání

Hradec Králové, QUAERE 2024 : Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů : roč. XIV. , 24. – 26. června 2024, Hradec Králové, Česká republika, od s. 551-562, 12 s. 2024

Nakladatel

Magnanimitas

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizace

Vysoká škola finanční a správní, a.s. – Repozitář

ISBN

978-80-87952-40-5

Klíčová slova česky

stres, neuromarketing. smyslový marketing, eye tracking, marketingová komunikace

Klíčová slova anglicky

stress, neuromarketing, sensory marketing, eye tracking, marketing communication

Návaznosti

7429/2020/05, projekt VaV.
Změněno: 10. 9. 2024 00:50, RNDr. Patrik Mottl, Ph.D.

Anotace

V originále

Nowadays, stress can affect a person from various directions and areas, and as a rule, a person encounters them on an essentially daily basis. The aim of this study is to find out how a student's personality type affects the level of stress experienced during university studies. The investigation itself focuses only on full-time bachelor's students of the second year of a particular university. It is mainly a comparison of stressors and their intensity between students of bachelor's and master's programs. The content of this study is to recognize what specifically causes stress in relation to their studies in the university students addressed. In summary, the main outputs of the work can be summarized by pointing out the differences between introverts and extroverts in experiencing stress among the students addressed. However, for half of the respondents, the experienced stress gradually decreases during their studies, which indicates the adaptation of the students to the given conditions and environment. Nevertheless, 22% of respondents resorted to the use of stimulants due to the stress of studying.

Česky

Stres může v dnešní době na člověka působit z nejrůznějších směrů, oblastí a zpravidla se s nimi člověk setkává v podstatě dennodenně. Cílem této studie je zjistit, jak typ osobnosti studenta ovlivňuje míru prožívaného stresu během vysokoškolského studia. Vlastní šetření se zaměřuje pouze na prezenční bakalářské studenty druhých ročníků konkrétní univerzity, Jedná se zejména o porovnání stresorů a jejich intenzity mezi studenty bakalářských a magisterských programů. Obsahem této studie je rozpoznat, co konkrétně u oslovených studentů vysoké školy vyvolává stres ve vztahu k jejich studiu. Souhrnně lze hlavní výstupy práce shrnout tím, že bylo poukázáno na rozdíly mezi introverty a extroverty při pociťování stresu u oslovených studentů. Prožívaný stres však u poloviny respondentů postupně během studia klesá, což značí adaptaci studentů na dané podmínky a prostředí. Přesto však 22 % respondentů sáhlo kvůli stresu ze studia k užití podpůrných látek.

Přiložené soubory