J 2024

Institutional Financial Consumer Protection in Czech Republic and Poland: Differences, Strengths, Weaknesses, and Challenges

JANOVEC, Michal a Damian CYMAN

Základní údaje

Originální název

Institutional Financial Consumer Protection in Czech Republic and Poland: Differences, Strengths, Weaknesses, and Challenges

Název česky

Institucionální ochrana finančních spotřebitelů v České republice a Polsku: rozdíly, silné stránky, slabé stránky a výzvy

Autoři

JANOVEC, Michal a Damian CYMAN

Vydání

Białostockie Studia Prawnicze (BSP), Poland, UNIVERSITY OF BIALYSTOK, FACULTY OF LAW, 2024, 1689-7404

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Organizace

Právnická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář

DOI

http://dx.doi.org/10.15290/bsp.2024.29.01.11

EID Scopus

2-s2.0-85187923866

Klíčová slova česky

spotřebitelský úvěr; ochrana zákazníka; finanční trh; finanční regulace

Klíčová slova anglicky

consumer credit; consumer protection; financial market; financial regulation
Změněno: 8. 3. 2025 00:51, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

ORIG CZ

V originále

The financial market plays a crucial role in economic growth, but it also poses risks to consumers, who may not have the expertise to navigate its complexities. This article examines the importance of consumer protection in the financial market and the legal background for regulation, including the stable and effective institutional set-up of consumer protection in Poland and the Czech Republic. It also discusses various initiatives that have been implemented to safeguard consumers in the financial market, such as regulations and policies designed to prevent deceptive practices and fraudulent behaviour. Finally, the article highlights the challenges facing consumer protection in the financial market regarding the institutions dealing with it, including the need for more effective enforcement mechanisms.

Česky

Finanční trh hraje klíčovou roli v hospodářském růstu, ale představuje také rizika pro spotřebitele, kteří nemusí mít odborné znalosti, aby se v jeho složitosti orientovali. Tento článek zkoumá význam ochrany spotřebitele na finančním trhu a právní pozadí regulace, včetně stabilního a efektivního institucionálního nastavení ochrany spotřebitele v Polsku a České republice. Pojednává také o různých iniciativách, které byly zavedeny za účelem ochrany spotřebitelů na finančním trhu, jako jsou předpisy a politiky určené k zabránění klamavým praktikám a podvodnému chování. V neposlední řadě článek zdůrazňuje výzvy, kterým čelí ochrana spotřebitele na finančním trhu, pokud jde o instituce, které se jím zabývají, včetně potřeby účinnějších donucovacích mechanismů.
Zobrazeno: 16. 6. 2025 17:16