J
2023
Unlocking Generation Y: Marketing Segmentation Via Lifestyle Insights
KOPŘIVOVÁ, Veronika a Kateřina MATUŠÍNSKÁ
Základní údaje
Originální název
Unlocking Generation Y: Marketing Segmentation Via Lifestyle Insights
Autoři
KOPŘIVOVÁ, Veronika a Kateřina MATUŠÍNSKÁ
Vydání
Communication Today, FMK UCM Trnava, Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metóda, 2023, 1338-130X
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizace
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné – Slezská univerzita v Opavě – Repozitář
EID Scopus
2-s2.0-85179092505
Klíčová slova anglicky
Millennials;brands;exploratory factor analysis;cluster analysis;segmentation
V originále
One of the fundamental pillars of a properly set up marketing communication is customer orientation, defining their needs and preferences and then creating their profiles. Following this fact, the aim of the paper is to create subsegments of Generation Y (Millennials) in the Czech market based on identified factors in terms of lifestyle as the non-traditional segmentation descriptive variable. In order to achieve the aim of the paper, the AIO parameters within psychographic segmentation were used to process the primary data collected by the marketing research carried out in the form of a questionnaire. Overall 999 respondents who are residents of the Czech Republic participated in this marketing research. The characteristics of Generation Y (Millennials) and the determination of the main points for external and internal marketing strategies create the basis for the comparison of subsegments based on the criteria determining the possible success of the company in this process.
Zobrazeno: 18. 6. 2025 23:43