J 2023

Unlocking Generation Y: Marketing Segmentation Via Lifestyle Insights

KOPŘIVOVÁ, Veronika a Kateřina MATUŠÍNSKÁ

Základní údaje

Originální název

Unlocking Generation Y: Marketing Segmentation Via Lifestyle Insights

Autoři

KOPŘIVOVÁ, Veronika a Kateřina MATUŠÍNSKÁ

Vydání

Communication Today, FMK UCM Trnava, Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metóda, 2023, 1338-130X

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizace

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné – Slezská univerzita v Opavě – Repozitář

EID Scopus

2-s2.0-85179092505

Klíčová slova anglicky

Millennials;brands;exploratory factor analysis;cluster analysis;segmentation
Změněno: 2. 4. 2024 04:02, Bc. Ivana Glabazňová

Anotace

V originále

One of the fundamental pillars of a properly set up marketing communication is customer orientation, defining their needs and preferences and then creating their profiles. Following this fact, the aim of the paper is to create subsegments of Generation Y (Millennials) in the Czech market based on identified factors in terms of lifestyle as the non-traditional segmentation descriptive variable. In order to achieve the aim of the paper, the AIO parameters within psychographic segmentation were used to process the primary data collected by the marketing research carried out in the form of a questionnaire. Overall 999 respondents who are residents of the Czech Republic participated in this marketing research. The characteristics of Generation Y (Millennials) and the determination of the main points for external and internal marketing strategies create the basis for the comparison of subsegments based on the criteria determining the possible success of the company in this process.

Přiložené soubory