Přehled o publikaci
2023
Do the interactions with employment services and other institutions facilitate school-to-work transitions? Experiences of young people in Bulgaria, Czechia and Poland
SIROVÁTKA, Tomáš, Ondřej HORA, Veneta KRASTEVA and Maciej ŁAWRYNOWICZBasic information
Original name
Do the interactions with employment services and other institutions facilitate school-to-work transitions? Experiences of young people in Bulgaria, Czechia and Poland
Authors
SIROVÁTKA, Tomáš, Ondřej HORA, Veneta KRASTEVA and Maciej ŁAWRYNOWICZ
Edition
Cheltenham, School-to-Work Transition in Comparative Perspective, p. 121-154, 34 pp. 2023
Publisher
Edward Elgar Publishing
Other information
Language
English
Type of outcome
Chapter(s) of a specialized book
Country of publisher
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
electronic version available online
Organization
Fakulta sociálních studií – Repository – Repository
ISBN
978-1-80037-010-4
Keywords in English
young people; labour market transitions; social and labour market institutions
Changed: 31/1/2024 03:38, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
In this chapter, we examine the interactions between young people and the labour market and social policy institutions with the aim of answering the question ‘how do employment services and other institutions in three countries that represent post-socialist transition regimes (Bulgaria, Czechia and Poland) support young people in effective school-to-work transitions’
In Czech
V této kapitole se zabýváme interakcemi mezi mladými lidmi a institucemi trhu práce a sociální politiky s cílem odpovědět na otázku: "Jak se mladí lidé dostávají na trh práce? a Jak služby zaměstnanosti a další instituce ve třech zemích, které představují postsocialistické transformační režimy (Bulharsko, Česko a Polsko) podporují mladé lidi při efektivním přechodu ze školy do zaměstnání"? Při zkoumání této otázky jsme zahrnuli i subjektivní pohled mladých lidí