C 2023

Marketing as a Social Science on the Verge of the Transformation Economy

KNIHOVÁ, Ladislava

Basic information

Original name

Marketing as a Social Science on the Verge of the Transformation Economy

Name in Czech

Marketing jako společenská věda na prahu transformační ekonomiky

Authors

KNIHOVÁ, Ladislava

Edition

1. vyd. USA, Applying Interdisciplinarity to Globalization, Management, Marketing, and Accountancy Science, p. 192-210, 19 pp. Business Management, 2023

Publisher

IGI GLOBAL

Other information

Language

English

Type of outcome

Chapter(s) of a specialized book

Country of publisher

United States of America

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

References:

Organization

Vysoká škola finanční a správní, a.s. – Repository

ISBN

978-1-7998-8669-3

Keywords (in Czech)

transformační ekonomika; digitální marketing; zákaznická zkušenost; interdisciplinární marketingový výzkum; interdisciplinarita

Keywords in English

transformation economy; digital marketing; customer experience; interdisciplinary marketing research; interdisciplinarity
Changed: 11/11/2023 03:13, RNDr. Patrik Mottl, Ph.D.

Abstract

V originále

The modern era—on the verge of the transformation economy—brings about many challenges, including those posed by the digital economy. At the core of this chapter, the author puts marketing into the context of relevant scientific theories developed by influential experts and prominent scientific research institutions. The focus of attention then turns to the nudge theory. Finally, based on the theoretical background, the author explores the impact of digitalization on marketing. Digitalization is a fundamental prerequisite for the emergence of new marketing strategies. To conclude this chapter, the author specifies newly emerging marketing strategies and explains their tactical deployment.

In Czech

Moderní doba na prahu transformace ekonomiky přináší mnoho výzev, včetně těch, které přináší digitální ekonomika. Jádrem této kapitoly je zasazení marketingu do kontextu relevantních vědeckých teorií, které vypracovali vlivní odborníci a významné vědeckovýzkumné instituce. Pozornost se pak soustředí na tzv. nudge teorii. Autorka na základě teoretických východisek zkoumá dopady digitalizace na marketing. Digitalizace je základním předpokladem pro vznik nových marketingových strategií. V závěru této kapitoly autorka specifikuje nově vznikající marketingové strategie a vysvětluje jejich taktické nasazení