Přehled o publikaci
2023
Marketing as a Social Science on the Verge of the Transformation Economy
KNIHOVÁ, LadislavaBasic information
Original name
Marketing as a Social Science on the Verge of the Transformation Economy
Name in Czech
Marketing jako společenská věda na prahu transformační ekonomiky
Authors
KNIHOVÁ, Ladislava
Edition
1. vyd. USA, Applying Interdisciplinarity to Globalization, Management, Marketing, and Accountancy Science, p. 192-210, 19 pp. Business Management, 2023
Publisher
IGI GLOBAL
Other information
Language
English
Type of outcome
Chapter(s) of a specialized book
Country of publisher
United States of America
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
References:
Organization
Vysoká škola finanční a správní, a.s. – Repository
ISBN
978-1-7998-8669-3
Keywords (in Czech)
transformační ekonomika; digitální marketing; zákaznická zkušenost; interdisciplinární marketingový výzkum; interdisciplinarita
Keywords in English
transformation economy; digital marketing; customer experience; interdisciplinary marketing research; interdisciplinarity
Changed: 11/11/2023 03:13, RNDr. Patrik Mottl, Ph.D.
V originále
The modern era—on the verge of the transformation economy—brings about many challenges, including those posed by the digital economy. At the core of this chapter, the author puts marketing into the context of relevant scientific theories developed by influential experts and prominent scientific research institutions. The focus of attention then turns to the nudge theory. Finally, based on the theoretical background, the author explores the impact of digitalization on marketing. Digitalization is a fundamental prerequisite for the emergence of new marketing strategies. To conclude this chapter, the author specifies newly emerging marketing strategies and explains their tactical deployment.
In Czech
Moderní doba na prahu transformace ekonomiky přináší mnoho výzev, včetně těch, které přináší digitální ekonomika. Jádrem této kapitoly je zasazení marketingu do kontextu relevantních vědeckých teorií, které vypracovali vlivní odborníci a významné vědeckovýzkumné instituce. Pozornost se pak soustředí na tzv. nudge teorii. Autorka na základě teoretických východisek zkoumá dopady digitalizace na marketing. Digitalizace je základním předpokladem pro vznik nových marketingových strategií. V závěru této kapitoly autorka specifikuje nově vznikající marketingové strategie a vysvětluje jejich taktické nasazení