PŘIKRYLOVÁ, Jana a Ladislav PÁTÍK. THE POSITION OF THE BRAND AND ITS MARKETING COMMUNICATION IN THE CRISIS PERIOD. Communication Today. FMK UCM Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metóda, 2022, roč. 13, č. 2, s. 178-195. ISSN 1338-130X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název THE POSITION OF THE BRAND AND ITS MARKETING COMMUNICATION IN THE CRISIS PERIOD
Autoři PŘIKRYLOVÁ, Jana a Ladislav PÁTÍK.
Vydání Communication Today, FMK UCM Trnava, Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metóda, 2022, 1338-130X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Odkaz na plný text článku
Organizace Škoda Auto Vysoká Škola o.p.s. – Repozitář
UT WoS 935469200011
Klíčová slova anglicky brand, consumer behaviour, COVID-19, crisis, strategy
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Lada Honzáková, učo 2488. Změněno: 24. 10. 2023 12:10.
Anotace
In recent years, the world has gone through, and continues to go through, periods that no one anticipated, and on the contrary, society excluded as even possible. In 2019, COVID-19 and its global pandemic appeared. In 2022, the war in Ukraine began. The whole world and society in particular, is thus facing a completely new reality and the changes that this reality brings. More than ever, human values and psychological aspects are coming into the centre of interest and attention. Within companies and business, especially marketing and marketing communication must react and adapt to these changes and trends. Their importance is growing primarily as tools for achieving company goals. The branding phenomenon is closely linked to marketing and communication. The brand, its image, persona, values, opinions, attitudes, but also its emotional state and archetype, these are the key factors for its current success and its power. The aim of our study is to describe the current state and trends in the field of marketing and marketing communication in close connection with the brand, which is essential for the success of the company. In the next part our study focuses on the brand primarily from a psychological point of view. The theoretical part is followed by the research part, in which we analyse in detail the studies by Kantar agency, which were focused, on the one hand, on the consumers, changes in their behaviour and decision-making, and on the other hand on the brand, its position and communication in times of crisis. Our objective was to identify key factors and recommendations for these areas that are appropriate and beneficial to apply in business practice.
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
2022_Jimp__PRIKRILOVA_PATIK_The_position_of_the_brand.pdf   Verze souboru Honzáková, L. 5. 12. 2023

Vlastnosti

Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/58026/2022_Jimp__PRIKRILOVA_PATIK_The_position_of_the_brand.pdf
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/58026/2022_Jimp__PRIKRILOVA_PATIK_The_position_of_the_brand.pdf
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/58026/2022_Jimp__PRIKRILOVA_PATIK_The_position_of_the_brand.pdf?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/58026/2022_Jimp__PRIKRILOVA_PATIK_The_position_of_the_brand.pdf?info
Vloženo
Út 5. 12. 2023 08:21

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Ing. Lada Honzáková, uco 2488
Atributy
 

2022_Jimp__PRIKRILOVA_PATIK_The_position_of_the_brand.pdf

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/58026/2022_Jimp__PRIKRILOVA_PATIK_The_position_of_the_brand.pdf
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/58026/2022_Jimp__PRIKRILOVA_PATIK_The_position_of_the_brand.pdf
Typ souboru
PDF (application/pdf)
Velikost
1,2 MB
Hash md5
57c9af51de4a2c71190b65e199ff42ac
Vloženo
Út 5. 12. 2023 08:21

2022_Jimp__PRIKRILOVA_PATIK_The_position_of_the_brand_Archive.pdf

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/58026/2022_Jimp__PRIKRILOVA_PATIK_The_position_of_the_brand_Archive.pdf
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/58026/2022_Jimp__PRIKRILOVA_PATIK_The_position_of_the_brand_Archive.pdf
Typ souboru
PDF/A (application/x-pdf)
Velikost
8,4 MB
Hash md5
f36aed08f5ff97c98e472efdc767b1c0
Vloženo
Út 5. 12. 2023 08:24

2022_Jimp__PRIKRILOVA_PATIK_The_position_of_the_brand.txt

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/58026/2022_Jimp__PRIKRILOVA_PATIK_The_position_of_the_brand.txt
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/58026/2022_Jimp__PRIKRILOVA_PATIK_The_position_of_the_brand.txt
Typ souboru
holý text (text/plain)
Velikost
51,7 KB
Hash md5
066119336dead24bee0bc77d18079a1e
Vloženo
Út 5. 12. 2023 08:26
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 27. 9. 2024 01:22