Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{55149, author = {Mužík, Jaroslav}, article_location = {Bielsko-Biała}, article_number = {12}, doi = {http://dx.doi.org/10.36228/PJ.12/2020.17}, keywords = {education; learning; didactic; futher education; competency}, language = {cze}, issn = {2083-3121}, journal = {Polonia Journal}, title = {Náměty pro diskuse o problémech vzdělávání (odkaz J.A.komenského)}, url = {https://poloniajournal.wseh.pl/artykul/numer-122020.html}, volume = {2020}, year = {2020} }
TY - JOUR ID - 55149 AU - Mužík, Jaroslav PY - 2020 TI - Náměty pro diskuse o problémech vzdělávání (odkaz J.A.komenského) JF - Polonia Journal VL - 2020 IS - 12 SP - 275-299 EP - 275-299 PB - Wysza Szkola Ekonomiczno-Humanistyczna SN - 2083-3121 KW - education KW - learning KW - didactic KW - futher education KW - competency UR - https://poloniajournal.wseh.pl/artykul/numer-122020.html N2 - Odkaz Jana Amose Komenského je možno chápat jako udržování kontinuální odborné a společenské diskuze o problémech vzdělávání a učení. Příspěvek vychází z myšlenky, kterou J. A. Komenský formuloval v Didaktice velké „má-li však člověk státi se člověkem, musí být vzděláván“. V práci Brána jazyků otevřená Komenský postuloval myšlenku respektovat ve vyučování přirozený fyzický, duševní a sociální vývoj dítěte, žáka, studenta i dospělého člověka. V práci Labyrint světa a ráj srdce charakterizuje Komenský učení jako „nesnadný a bolestivý vstup do života“. Příspěvek se zaměřuje na konfrontaci těchto i dalších myšlenek J. A. Komenského se současnou turbulentní, elektronizovanou a digitalizovanou dobou. Z tohoto kontextu vyúsťuje požadavek více zkoumat didaktický proces ve školství i v dalším vzdělávání. Z tohoto zkoumání vyvozuje autor některé náměty jak zkvalitnit proces výuky na základních, středních i vysokých školách a ve vzdělávání dospělých ER -
MUŽÍK, Jaroslav. Náměty pro diskuse o problémech vzdělávání (odkaz J.A.komenského). \textit{Polonia Journal}. Bielsko-Biała: Wysza Szkola Ekonomiczno-Humanistyczna, 2020, roč.~2020, č.~12, s.~275-299. ISSN~2083-3121. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.36228/PJ.12/2020.17.
|