J
		
		2022
			
	    
Pohled na profesní identitu v procesu pregraduálního vzdělávání speciálních pedagogů
	    STÁREK, Lukáš
	
	
	
	    
	
     
 
	
	Základní údaje
	
		Originální název
		Pohled na profesní identitu v procesu pregraduálního vzdělávání speciálních pedagogů
	 
		
			Název anglicky
			A view of professional identity in the process of pregradual education of special pedagogues
		 
				Autoři
				STÁREK, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí)
			 
			
				Vydání
				 Edukácia, 2022, 1339-8725
			 
		
Další údaje
		
	
		
			Typ výsledku
			Článek v odborném periodiku
		 
	
		
			Obor
			50302 Education, special
		 
	
		
			Stát vydavatele
			Slovensko
		 
	
		
			Utajení
			není předmětem státního či obchodního tajemství
		 
	
			
		
		
			Kód RIV
			RIV/46358978:_____/22:00000243
		 
	
			
				Organizace
				Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
			 
		
			
		
			Klíčová slova česky
			postoje;praxe;profesní identita;speciální pedagog;student
		 
		
			Klíčová slova anglicky
			attitudes;practice;professional identity;special pedagogue;student
		 
			Příznaky
			Mezinárodní význam, Recenzováno
		 
			
			
				
					V originále
					Odborná studie s názvem „Pohled na profesní identitu v procesu pregraduální vzdělávání speciálních pedagogů“ nabízí jedinečný pohled do socio-demografická struktura studentů speciální pedagogiky s upřesněním vnímání profesní identity v kontextu profesní praxe. Cílem je tedy zjistit, jaký vliv má provádění odborných postupů během průběh studia má na formování profesní identity studentů. Přes dotazníkového šetření, které obdrželo 501 odpovědí, studenti katedry Speciální pedagogika se dívá na důležitost profesní identity, která je budována a se formuje nejen získáváním teoretických znalostí v průběhu studia, ale i v praxe odborné praxe s tendencí ke zvýšení praktických zkušeností během samotné studium. Cílem příspěvku není pouze prezentovat názory studentů, ale také poukázat na důležitou roli odborného vzdělávání při formování profesionála identitu speciálního pedagoga.
				 
				
					Anglicky
					The professional study entitled "A view of professional identity in the process of pregradual education of special pedagogues" offers a unique insight into the socio- demographic structure of special pedagogy students with a specification of the perception of professional identity in the context of professional practice. The aim is therefore to find out what influence the implementation of professional practices during the course of study has on the formation of the students' professional identity. Through a questionnaire survey, which received 501 answers, students of the Department of Special Education look at the importance of professional identity, which is built and formed not only by gaining theoretical knowledge during the study, but also in the practice of professional practice with a tendency to increase practical experience during the study itself. The aim of the paper is not only to present the views of students, but also to point out the important role of vocational training in shaping the professional identity of a special pedagogue.
				  
				Zobrazeno: 31. 10. 2025 02:01