J 2022

Pohled na profesní identitu v procesu pregraduálního vzdělávání speciálních pedagogů

STÁREK, Lukáš

Základní údaje

Originální název

Pohled na profesní identitu v procesu pregraduálního vzdělávání speciálních pedagogů

Název anglicky

A view of professional identity in the process of pregradual education of special pedagogues

Autoři

STÁREK, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Edukácia, 2022, 1339-8725

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/46358978:_____/22:00000243

Organizace

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář

DOI

http://dx.doi.org/10.33542/EDU2022-2-0

Klíčová slova česky

postoje;praxe;profesní identita;speciální pedagog;student

Klíčová slova anglicky

attitudes;practice;professional identity;special pedagogue;student

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 20. 3. 2023 14:02, Roman Zezulka

Anotace

ORIG EN

V originále

Odborná studie s názvem „Pohled na profesní identitu v procesu pregraduální vzdělávání speciálních pedagogů“ nabízí jedinečný pohled do socio-demografická struktura studentů speciální pedagogiky s upřesněním vnímání profesní identity v kontextu profesní praxe. Cílem je tedy zjistit, jaký vliv má provádění odborných postupů během průběh studia má na formování profesní identity studentů. Přes dotazníkového šetření, které obdrželo 501 odpovědí, studenti katedry Speciální pedagogika se dívá na důležitost profesní identity, která je budována a se formuje nejen získáváním teoretických znalostí v průběhu studia, ale i v praxe odborné praxe s tendencí ke zvýšení praktických zkušeností během samotné studium. Cílem příspěvku není pouze prezentovat názory studentů, ale také poukázat na důležitou roli odborného vzdělávání při formování profesionála identitu speciálního pedagoga.

Anglicky

The professional study entitled "A view of professional identity in the process of pregradual education of special pedagogues" offers a unique insight into the socio- demographic structure of special pedagogy students with a specification of the perception of professional identity in the context of professional practice. The aim is therefore to find out what influence the implementation of professional practices during the course of study has on the formation of the students' professional identity. Through a questionnaire survey, which received 501 answers, students of the Department of Special Education look at the importance of professional identity, which is built and formed not only by gaining theoretical knowledge during the study, but also in the practice of professional practice with a tendency to increase practical experience during the study itself. The aim of the paper is not only to present the views of students, but also to point out the important role of vocational training in shaping the professional identity of a special pedagogue.
Zobrazeno: 6. 7. 2025 19:47