J 2022

Aspekt motivace v rámci profesní přípravy v kontextu pomáhající profese

STÁREK, Lukáš and Jarmila KLUGEROVÁ

Basic information

Original name

Aspekt motivace v rámci profesní přípravy v kontextu pomáhající profese

Name (in English)

The aspect of motivation within professional training in the context of the helping profession

Authors

STÁREK, Lukáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jarmila KLUGEROVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok, Ružomberok, VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2022, 1336-2232

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Article in a journal

Field of Study

50302 Education, special

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

References:

RIV identification code

RIV/46358978:_____/22:00000242

Organization

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository

Keywords (in Czech)

motivace;pomáhající profese;praxe;student;vysokoškolská příprava

Keywords in English

helping profession;motivation;practice;student;undergraduate preparation

Tags

International impact, Reviewed
Changed: 20/3/2023 11:45, Roman Zezulka

Abstract

V originále

Ústředním motivem tohoto příspěvku je motivace. Článek se zaměřuje na aspekt motivace z pohledu studentů. Studenti, kteří se rozhodli pro své budoucí povolání v kontextu pomáhající profese. Výzkumná sonda byla postavena na dotazníkovém šetření studentů Univerzity Jana Amose Komenského Praha s.r.o. který studuje na katedře speciální pedagogiky. Obdrželi jsme celkem 501 odpovědí, ze kterých jsme vytvořili sociodemografickou strukturu studentů a následně se zaměřili na motivaci pro volbu povolání a motivaci pro volbu odborné praxe.

In English

The central motive of this post is motivation. The article focuses on the aspect of motivation from the students' point of view. Students who have decided on their future profession in the context of the helping profession. The research probe was built on a questionnaire survey of students of the Univerzita Jana amose Komenského Praha s.r.o. who study at the Department of Special Education. We received a total of 501 answers, from which we created a socio-demographic structure of students and then focused on motivation for choosing a profession and motivation for choosing a professional practice.