J
		
		2022
			
	    
Profesní identita jako aspekt ve vysokoškolské přípravě speciálních pedagogů
	    STÁREK, Lukáš
	
	
	
	    
	
     
 
	
	Základní údaje
	
		Originální název
		Profesní identita jako aspekt ve vysokoškolské přípravě speciálních pedagogů
	 
		
			Název anglicky
			Professional identity as an aspect of the University training of special pedagogues
		 
				Autoři
				STÁREK, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí)
			 
			
				Vydání
				 Speciální pedagogika, Praha, 2022, 1211-2720
			 
		
Další údaje
		
	
		
			Typ výsledku
			Článek v odborném periodiku
		 
	
		
			Obor
			50302 Education, special
		 
	
		
			Stát vydavatele
			Česká republika
		 
	
		
			Utajení
			není předmětem státního či obchodního tajemství
		 
	
			
		
		
			Kód RIV
			RIV/46358978:_____/22:00000235
		 
	
			
				Organizace
				Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
			 
		
		
			Klíčová slova česky
			postoje;praxe;profesní identita;speciální pedagog;student
		 
		
			Klíčová slova anglicky
			attitudes;practice;professional identity;special pedagogue;student
		 
			Příznaky
			Mezinárodní význam, Recenzováno
		 
			
			
				
					V originále
					Prostřednictvím tohoto příspěvku pracujeme s tématem profesní identity jako nástrojem rozvoje a osobního významu, který je zásadní pro úspěšnou profesní přípravu. Dále má též jasnou vazbu na význam vlastní identity a vnímání sebe sama, jelikož profese či kariéra je jedním z možných zdrojů sebevědomí. Profesní identita je tak relevantním nástrojem nejen pro utváření, ale i budování a udržení profesního profilu, který má být součástí každé profese, jelikož souvisí s lidskou integritou či sociálním společenským přesahem. Profesní identita je tedy ústředním motivem profesní přípravy, výkonu odborné praxe či aspektem v kontextu zaměstnání/profese. Cílem příspěvku je přinést a zpracovat poznatky samotných studentů, kteří se profesně připravují na Katedře speciální pedagogiky UJAK, abychom projektovali reálný význam profesní identity v dané vysokoškolské přípravě speciálních pedagogů.
				 
				
					Anglicky
					Through this contribution, we work with the topic of professional identity as a tool for development and personal meaning, which is essential for successful professional preparation. Furthermore, it also has a clear link to the meaning of oneʼs own identity and self-perception, as a profession or career is one of the possible sources of self-confi dence. Professional identity is thus a relevant tool not only for shaping, but also for building and maintaining a professional profi le, which should be part of every profession, as it is related to human integrity or social societal overlap. Professional identity is therefore a central motive of professional training and the performance of professional practice or an aspect of the context of employment/profession. Th e aim of the contribution is to bring and process the knowledge of the students themselves, who are preparing themselves professionally at the Department of Special Education, in order to project the real meaning of professional identity in the given university training of special pedagogues.
				  
				Zobrazeno: 31. 10. 2025 02:01